کد خبر: 37705
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مسجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کردستان گفت: وجود ۴۳۳ باب کانون در روستاهای کردستان، نشان از گستردگی و موقعیت جغرافیایی مساجد در سطح شهرها و روستاهای این استان دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، بهزاد کیامهر، با همراهی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیواندره و کارشناسان فرهنگی و ساماندهی ستاد استان امروز، ۲۶ آذرماه از کانون‌های ابوحنیفه روستای وزیر، امام حسن مجتبی (ع) روستای گل تپه، بلال حبشی (رض) روستای گاوشله، شهدای انقلاب روستای قزکه و کانون نساء روستای وزمان شهرستان دیواندره بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت‌های این کانون‌ها قرار گرفت.

وی در این بازدیدها با تأکید بر استفاده بهینه از کانون‌های فرهنگی و هنری برای بسط و توسعه مبانی اسلامی گفت: انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و استمرار حاکمیت نظام جمهوری اسلامی نیز در مساجد تثبیت، تحکیم و ادامه دارد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد کردستان بیان کرد: وجود ۴۳۳ باب کانون در روستاهای کردستان، نشان از گستردگی و موقعیت جغرافیایی مساجد در سطح شهرها و روستاهای استان است که ظرفیت قابل توجه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، ملی و مذهبی مختلف در مناطق مرزی و روستاها است.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد با فعالیت در حوزه های مختلف به خوبی توانسته‌اند مأمنی برای ترویج آموزه‌های اسلامی در جامعه باشند، افزود: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد همچنین ظرفیتی برای بالفعل کردن بیانیه گام دوم انقلاب هستند.

کیامهر با تأکید بر تقویت و شناسایی ارزش‌های دینی و انقلابی در بستر کانون‌های مساجد به عنوان تنها سنگر فرهنگی در مناطق روستایی و مرزی استان اظهار کرد: مدیران مسئول کانون‌های مساجد می‌توانند با اجرای طرح‌های متناسب با فرهنگ و ظرفیت شهر و روستای خود در تبلور فرهنگ و هنر ارزشمند و اثرگذار نقش‌آفرینی کنند.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تقویت همکاری و تعامل بین ارکان مسجد تأکید کرد و یادآور شد: این همکاری و همفکری می‌تواند بستر تقویت فعالیت‌های مسجد محور در راستای ارتقای فرهنگ دینی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد.

یادآور می‌شود؛ در ادامه مدیران مسئول کانون های مساجد شهرستان دیواندره نیز فعالیت‌های خود را تشریح و مسائل و مشکلات کانون خود را مطرح کردند و خواستار حمایت‌های بیشتر از کانون‌های مساجد روستایی شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =