کد خبر: 37686
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۳
مسکن

استاندار ایلام گفت: اگر کسی تمایل داشته باشد به روستا برود این آمادگی وجود دارد که ۵۰۰ متر زمین در روستاها به آن‌ها واگذار شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ حسن بهرام نیا در نشست بررسی زمین‌های طرح نهضت ملی مسکن اظهار داشت: طرح نهضت ملی مسکن برای همه سازمان‌ها و نهادها، دستگاه‌های اجرایی و دولتی که در استان هستند فرصتی مناسب در راستای ساخت مسکن و خانه دار شدن کارکنان، خانواده‌ها و دیگر گروه‌های مردمی با اختصاص زمین‌هایی که در اختیار دارند، است.

وی با تاکید بر اینکه فرمانداران شهرستان‌ها هم در راستای شناسایی زمین‌ها و اختصاص آن برای نهضت ملی مسکن همت مضاعفی داشته باشند، افزود: یکی از نکات مورد توجه در این طرح، تشویق و ترغیب مردم برای حضور و بازگشت به روستاها است.

بهرام نیا اضافه کرد: اگر کسی تمایل داشته باشد به روستا رود و در آنجا ساکن شود، این آمادگی وجود دارد که ۵۰۰ متر زمین در روستاها به آن‌ها واگذار شود، اما باید در آنجا ماندگار شود.

وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی به ویژه دانشگاه‌ها حتما در استان از این فرصت برای ساختمان سازی و طرح ملی نهضت مسکن استفاده کنند، ادامه داد: دانشگاه‌های استان از این فرصت پیش آمده به بهترین نحو ممکن می‌توانند برای ایجاد خوابگاه‌های دانشجویی متاهلی استفاده کنند.

استاندار ایلام یادآور شد: در برخی از شهرستان‌ها زمین زیاد وجود دارد و شاید استقبال از ساخت و ساز به صورت طبقاتی نداشته باشند و در این زمینه، شهرستان‌های مهران و دهلران اجازه ساخت مسکن به صورت ویلایی دارند.

بهرام نیا مطرح کرد: ولی در سایر شهرستان‌ها نیز در صورت داشتن زمین، این آمادگی وجود دارد که به صورت ویلایی اقدام به ساخت مسکن داشته باشند، فرصت سازی توسط دولت برای ساخت مسکن صورت گرفته است که باید از آن استفاده کرد.

استاندار ایلام در پایان عنوان کرد: طرح الحاق زمین روستاها به روستا برای ساخت و ساز و همچنین طرح الحاق زمین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفری نیز در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دستور کار قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =