زارع

مدیرکل بیمه سلامت استان البرزگفت:از سه میلیون‌نفری که در استان البرز زندگی می‌کنند حدودا ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش روستانیوز، داود زارع با بیان اینکه از این تعداد حدود ۵۱۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار دارند و جزو دهک یک‌تا سه درآمدی قرار دارند، افزود: حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر در استان تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند که این افراد می توانند با مراجعه به سامانه شهروندی با بارگذاری مدارک و ارایه مشخصات مورد ارزیابی قرار گرفته و اگر در این زمینه جزو دهک یک تا سه باشند به صورت رایگان مورد بیمه سلامت قرار خواهند گرفت . وی با اشاره به اینکه اگرفردی جزو دهک چهار درآمدی باشد ۱۰ درصد از مبلغ سهم بیمه شونده که ۹۹ هزار تومان است را پرداخت خواهد کرد ،ادامه داد: اگرشخص جزو دهک ۵ یا ۶ باشد ۲۵ درصد از این‌مبلغ وچنانچه جزو دهک های ۷ تا ۱۰ باشد باید کل این‌مبلغ را پرداخت کند.

زارع با بیان اینکه افراد می‌توانند با ارایه برخی مشخصات خود از جمله ارائه کد ملی به همکاران ما نسبت به ثبت نام در سایت جهت عضویت در بیمه سلامت اقدام کنند،اظهار کرد:بیمه سلامت، بیمه ای درمانی است ومشمول بازنشستگی نمی شود زیرا مبلغ ناچیزی بر اساس دهک بندی ها دریافت می شود که فقط برای پوشش هزینه های درمان خواهد بود.

مدیرکل بیمه سلامت استان البرز به مشکلات نسخه های الکترونیکی اشاره کرد و گفت: لازمه نسخه های الکترونیکی این است که بیمه شده حقوق خود را بداند و نیز پزشک نسخه الکترونیکی تجویز نماید.

وی با اشاره به طرح دارویار افزود: در این طرح حدود ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیکی داشتیم و مابقی نسخ به صورت فیزیکی و سنتی ارایه می شد که با اجرای طرح دارویار طی جلساتی با پزشکان و انجمن های مربوط و داروخانه ها این رقم‌دارای رشد ۵۰ درصد شده و به ۳۰۰ هزار نسخه الکترونیکی رسیده است زارع با بیان اینکه ارائه نسخه به صورت فیزیکی برای مردم‌مشکل ساز خواهد بود ،خاطرنشان کرد از پزشکان‌می خواهیم‌که حتما نسخ خود را به صورت الکترونیکی تجویز کنند چرا که با گران‌شدن داروها بیماران می توانند با ارایه نسخه الکترونیکی به داروخانه ها از امکاناتی که دولت در اختیار آنان گذاشته است، استفاده کنند.


ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =