کد خبر: 37436
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
آسفالت

معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در دو تا سه سال اخیر با احداث پنج هزار کیلومتر راه روستایی میزان روستاهای برخوردار از راه آسفالت مناسب در کشور به ۸۴ درصد رسیده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: در دو تا سه سال اخیر با احداث پنج هزار کیلومتر راه روستایی میزان روستاهای برخوردار از راه آسفالت مناسب در کشور به ۸۴ درصد رسیده است.

آقای خداداد مقبلی افزود: اکنون بیش از ۹۰ هزار روستای دارای سکنه در کشور وجود دارد که از این شمار حدود ۴۰ هزار روستا جمعیتی بیش از ۲۰ خانوار دارند که از این تعداد هفت هزار و ۲۲۲ روستا راه آسفالت مناسب ندارند.

وی با بیان اینکه برای دسترسی آسان به این روستاها باید ۲۷ هزار کیلومتر راه‌های روستایی مناسب احداث شود افزود: براساس شاخص فهرست بهای سال جاری ۲۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای احداث و آسفالت این میزان راه در سال‌های آینده نیاز است.

مقبلی با اشاره به کمبود سالانه منابع اعتباری تخصیص یافته در حوزه راهداری گفت: سالانه برای نگهداری راه‌های کشور بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال جاری که سال خوبی از لحاظ تخصیص اعتبار است تنها ۱۰ تا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: برای اینکه سطح قابل قبولی در شبکه ارتباطی ایجاد شود باید اعتبارات مناسبی به بحث نگهداری اختصاص یابد.

مقبلی گفت: همچنین ۱۱۳ هزار کیلومتر از راه‌های روستایی آسفالته در کشور وجود دارد که قدمت سرویس دهی آن‌ها بیش از ۲۵ تا ۳۰ سال است و امروز سطح رویه آن‌ها به حدی رسیده که تردد ناپذیر است و یا تردد آن‌ها ایمن نیست که باید برای روکش آسفالت آن‌ها اعتبار لازم تامین شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =