کد خبر: 37398
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
فن آوری

اولین رویداد هم‌اندیشی انتقال فناوری به روستا با هدف توسعه کسب و کارهای روستایی سیستان و بلوچستان با حضور کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان در زاهدان برگزار شد. 

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور شامگاه شنبه در جمع کارآفرینان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه فناوری یکی از ابزارهای اساسی برای توسعه جوامع بویژه در حوزه کشاورزی است گفت: صندوق کارآفرینی امید در چند سال اخیر با اجرای الگوهای مختلف برای توسعه کسب و کارهای روستایی تلاش کرده است.
محمد صادق حسنی الگوهای "هر روستا یک محصول" "روستای بدون بیکار" و " صندوق‌های خرد محلی" را از جمله طرح‌های موفق اجرا شده صندوق کارآفرینی امید برای توسعه روستاها عنوان کرد و افزود: از مهر ماه امسال نیز الگوی انتقال فناوری به کسب و کار های روستایی با عنوان "روستای نوفَن" را در کشور آغاز کردیم.
وی با اشاره به نسبت جمعیتی روستانشینان در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: تقویت مشاغل روستایی در این استان که نیمی از جمعیت آن روستانشین هستند باید برپایه فناوری پیش رود تا رشد و توسعه اقتصاد جوامع محلی را در پی داشته باشد.
مدیر توسعه زیست بوم کسب و کار صندوق کارآفرینی امید کشور همچنین گفت: از سال ۹۷ تا ۶ ماهه نخست امسال، سیستان و بلوچستان در رتبه سوم پرداخت تسهیلات اشتغالزایی صندوق پس از استان‌های کرمانشاه و خراسان رضوی است که این نشان از اهمیت بالای مقوله اشتغال در این استان است.
وی با تاکید بر اینکه صندوق کارآفرینی امید به عنوان حلقه میانی برای توسعه کسب و کارهای روستایی بر پایه فناوری‌ است بیان کرد: توسعه شیلات، گلخانه‌های محصولات کشاورزی و صنایع دستی از مهمترین بخش‌های حمایتی الگوی روستای "نوفن" در سیستان و بلوچستان خواهد بود.
سرپرست دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: یکی از راه‌های توسعه و مهاجرت معکوس به روستاها ایجاد کسب و کارهای نوین و تغییر فرهنگ کارآفرینی با توجه به کمبود برخی منابع در روستاهاست.
بتول دانش شهرکی افزود: طرح روستای "نوفن" با هم افزایی کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان، دستگاه‌های اجرایی و صندوق کارآفرینی امید و بر اساس اسناد بالادستی استان در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری به صورت عملیاتی اجرا خواهد شد.
وی اظهارداشت: طرح‌های روستایی بر اساس شرایط روستاها و ظرفیت‌های که در زمینه های مختلف دارند و با اولویت اشتغال ساکنین همان روستا برنامه ریزی شده است.
به گزارش ایرنا در این رویداد چند نفر از کارآفرینان و شرکت‌های دانش بنیان نیز طرح کسب و کار خود را که هم‌اینک در روستاهای سیستان و بلوچستان فعال است ارائه کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =