کد خبر: 37335
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۱
مرغ

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مرغ به میزان کافی در بازار استان وجود دارد و نه تنها کمبودی در بازار احساس نمی‌شود بلکه با تولید مازاد بر مصرف نیز روبرو هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، عباس میراحمدی افزود: جوجه‌ریزی در مهر و آبان و آذر به میزان کافی در استان انجام گرفته است و مشکلی در خصوص تامین گوشت مرغ در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: در حالی‌که قیمت مصوب برا هر کیلوگرم گوشت مرغ در کشور ۶۳ هزار تومان است اما در حال حاضر مرغ به قیمت هر کیلوگرم ۵۰ هزارو ۴۵۰ تومان در بازار استان عرضه می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نظارت بر زنجیره تولید و عرضه گوشت مرغ با جدیت و دقت لازم در حال انجام است، تصریح کرد: از آنجا که تمامی فرایند عرضه گوشت مرغ در واحدهای صنفی و همچنین میزان تولید در کشتارگاه‌ها از طریق سامانه رهتاب پیگیری می‌شود، نظارت بر این حوزه دقیق است و تلاش می‌شود تا از وقوع هر تخلفی جلوگیری شود.

میراحمدی افزود: ظرفیت تولید سالانه مرغ گوشتی در ۲۱۳ واحد مرغداری فعال چهارمحال و بختیاری ۳۰ هزار تن است.

به گزارش ایرنا، نیاز مردم چهارمحال و بختیاری به مرغ گرم روزانه ۶۰ تا ۸۰ تن است و سالانه ۲۵ تا ۳۰ هزار تن گوشت مرغ در این استان تولید می‌شود و متناسب با آن ۶۰ هزار تن نهاده نهاده به مرغداری‌ها اختصاص پیدا می‌کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =