کد خبر: 37300
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
آبرسانی

استاندار سمنان با اشاره به ضرورت حفظ جمعیت در روستاهای حاشیه کویر و تداوم معضل کم‌آبی در این استان پهناور گفت: همچنان بیش از ۵۰ روستای استان با تانکر آبرسانی‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان چهارشنبه ۱۶ آذر در جلسه قرارگاه محرومیت زدایی استان؛ اظهار کرد: تخصیص اعتبارات محرومیت زدایی با هدف تامین آب پایدار برای این روستاها ضروری‌ست.

با اشاره به جدی بودن معضل کم‌آبی در این استان اظهار کرد: بالغ بر ۵۰ روستای استان در حال حاضر با تانکر آبرسانی می‌شود که ضرورت دارد اقدامات لازم در راستای محرومیت زدایی و آبرسانی به این روستاها در دستور کار باشد.
وی تاکید کرد: امکانات استان را به منظور بحث آبرسانی به مناطق محروم بسیج خواهیم کرد.
استاندار سمنان گفت: به منظور جلوگیری از حاشیه‌نشینی در شهرها و تامین امنیت‌ کویر، تخصیص اعتبارات مطلوب در راستای توجه به روستاها و مناطق محروم امری ضروری است.

هاشمی از تلاش مسوولان استانی برای رفع برخی از مشکلات این مناطق تصریح کرد: در حوزه‌های عمرانی، راه سازی، مسکن و آبرسانی ورود قرارگاه محرومیت‌زدایی و بسیج سازندگی امری ارزشمند بوده که شاهد کیفیت و کمیت کار در این حوزه‌ها بودیم.
استاندار سمنان گفت: پیشنهاد داریم تا شاخص‌های محرومیت، جمعیت به‌ همراه وسعت و پراکندگی، در امر توزیع اعتبارات ملی به‌ویژه در بحث محرومیت زدایی مَد نظر باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =