واکسن

رئیس اداره دامپزشکی اراک گفت: ۸۴۵ هزار راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون در این شهرستان علیه بیماری‌های مختلف دامی و مشترک بین انسان و دام ایمن سازی شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، دکتر ابوالفضل حمزه لوئیان افزود: ۸۶ هزار راس این دام‌ها علیه بیماری‌های قابل انتقال به انسان از جمله شاربون، تب مالت و هاری توسط اداره دامپزشکی شهرستان اراک واکسینه شدند.

وی ادامه داد: ۱۸۱ هزار راس دام نیز در این مدت با هدف جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی در شهرستان اراک علیه این بیماری ایمن سازی شدند.

رئیس اداره دامپزشکی اراک خاطرنشان کرد: ۱۳۷ هزار راس دام سبک نیز در این مدت برای مقابله با شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در شهرستان با اولویت اطراف مناطق حفاظت شده علیه این بیماری واکسینه شدند.

حمزه لوئیان گفت: در راستای مقابله با بیماری‌های قابل انتقال به انسان تست تب مالت در این مدت بر روی ۱۲ هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین انجام شد.

وی ادامه داد: تست سل نیز در این مدت بر روی ۹ هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین و تست مشمشه بر روی ۴۰ راس از تک سمی های این شهرستان انجام شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =