اینترنت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد:در راستای توسعه شبکه ملی اطلاعات و دسترسی همگانی به اینترنت پهن باند تکنولوژی ۳۰ سایت روستایی آذربایجان غربی با جمعیتی بالغ بر ۸ هزارو ۷۰۰ نفر ارتقاء یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، قاسم جلیلی نژاد کرد: این پروژه ها در راستای کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا ،دسترسی عادلانه به شبکه‌ ملی اطلاعات، تقویت اکوسیستم اقتصادی روستاها و ارتقاء سطح رفاه روستاییان و همچنین کمک به مهاجرت معکوس به روستاها اجرایی شده است.

وی افزود:ارتقاء تکنولوژی سایت های۳۰ روستای مذکور که در ۹ شهرستان باروق،پیرانشهر،سردشت، ارومیه ،مهاباد،سلماس،بوکان، تکاب و خوی صورت گرفته از محل اعتبارات وزارت ارتباطات در قالب طرح USO عملیاتی شده است.

جلیلی نژاد تصریح کرد: ۳۰ روستا از روستاهای بالای ۲۰ خانوار با جمعیتی بالغ بر ۸هزارو ۷۷۰ نفر که مورد پیگیری اداره کل ارتباطات در شهرستان های مختلف استان بود با نصب تجهیزات جدید، امکان ارائه اینترنت پهن باند برای مشترکین امکان پذیر شد تا طعم شیرین فناوری در سال جدید کام اهالی این روستاها را شیرین کند.

جلیلی نژاد به تکلیف وزارت ارتباطات طبق برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: تأمین زیرساخت های ارتباطی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور برای چهار خدمت اصلی آموزش،کشاورزی،سلامت و خدمات بانکی تکلیف وزارت متبوع طبق اسناد بالا دستی است که تا به حال در آذربایجان غربی این موضوع محقق شده و تلاش می کنیم بنا به ضرورت تا پایان شهرور ماه ۱۴۰۲ تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پهن باند متصل شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =