کد خبر: 36630
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰
اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: تاکنون ۳۹ روستای شهرستان چگنی با جمعیتی بالغ بر ۷۵۲۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مجتبی صارمی، در جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان که در محل فرمانداری چگنی برگزار شد، گزارشی از اقدامات انجام شده و همچنین برنامه‌های در دست اقدام و ابلاغی وزارت ارتباطات در حوزه روستایی این شهرستان مبنی‌بر اتصال ۱۳ روستا در این شهرستان به شبکه ملی اطلاعات از طریق احداث سایت جدید و یا ارتقاء تکنولوژی سایت‌های موجود از ۲G به ۳G و ۴G ارائه داد.

وی بیان کرد: اجرای پروژه FTTH (فیبرنوری درب منازل و کسب و کارها) از برنامه‌های اولویت‌دار وزارت متبوع است و بستری پرسرعت و پایدار در حوزه ارتباطات ثابت برای مشترکین فراهم می‌کند و در رشد و توسعه به عنوان زیرساخت ایجاد شهر هوشمند بسیار مؤثر است.

این مسئول اظهار کرد: در لرستان طی برنامه سه ساله باید حدود ۲۸۰ هزار خانوار در مناطق شهری به این شبکه متصل شوند.

صارمی بیان کرد: در حال حاضر برخی از اپراتورها دارای مجوز عملیات اجرای پروژه را در برخی از شهرهای استان آغاز کرده‌اند ضمناً در این جلسه هریک از مدیران حوزه ICT استان موارد و برنامه‌های مربوط به حوزه‌های کاری خود را تشریح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =