کد خبر: 36588
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
آبخیزداری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به شرایط اقلیمی این استان اجرای طرح مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز بیش از سایر مناطق حیاتی بوده و اثرات آن به نفع مردم منطقه خواهدح بود. 

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا عباس‌زاده، امروز یکشنبه ۲۹ آبان در کارگروه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز استان، اظهار کرد: در این کارگروه اولویت‌ها در زمینه طرح مدیریت جامع آبخیز در استان مشخص شود تا با همراهی و همفکری تمام اعضای کارگروه برنامه‌های راهبردی برای مدیریت جامع حوزه آبخیز را در استان اجرایی کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با تأکید بر لزوم استفاده از مسایل علمی و کارشناسی در زمینه مدیریت جامع حوزه‌های آبخیز در استان، گفت: همه ساله در خراسان جنوبی و کشور درگیر سیلاب های خسارت‌بار هستیم پس باید در خصوص مدیریت آن اقدام جدی داشته باشیم.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه احداث طرح‌های آبخیزداری در بالا دست قنوات از قبل توسط منابع طبیعی عملیاتی شده و مردم از رهاورد آن راضی هستند، بیان کرد: براساس نظر کارشناسان اگر طرح‌های آبخیزداری در گذشته اجرایی نمی‌شد خسارت سیلاب بیشتر بود.

عباس‌زاده با تأکید بر الگوسازی در زمینه مدیریت جامع حوزه آبخیز در خراسان جنوبی، گفت: در این خصوص از طرح‌های موفق سایر استان‌ها و شهرستان‌ها باید الگو بگیریم تا در زمینه اجرا و مدیریت این طرح موفق عمل کنیم.

وی با توجه به شرایط اقلیمی خراسان جنوبی، مدیریت حوزه آبخیز را امری ضروری و اجتناب ناپذیر دانست و گفت: در زمینه مدیریت این موضوع باید از راهکارهای کارشناس و اساتید دانشگاه نیز استفاده کنیم.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه در گذشته نقشه‌ها برای هفت میلیون و ۵۰۰ هکتار از حوزه آبخیز استان تهیه شده، بیان کرد: تاکنون در استان طرح‌های آبخیزداری در یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اجرایی شده که باید ادامه‌ یابد.

وی از خراسان جنوبی به عنوان استانی پیش‌رو در اجرای طرح‌های آبخیزداری یاد کرد و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی خراسان جنوبی، اجرای طرح مدیریت جامع آبخیز بیش از سایر استان‌ها حیاتی است و در مجموع اثرات آن به نفع مردم منطقه خواهد بود.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به اینکه طرح‌های آبخیزداری تاکنون رضایت مردم را در روستاها در پی داشته، بیان کرد: به دلیل اثربخشی آن، مردم درخواست اجرای طرح‌های آبخیزداری بیشتری را دارند.

عباس‌زاده ادامه داد: به دلیل اثربخشی این طرح‌ها می‌توانیم از ظرفیت‌های مردمی نیز استفاده کنیم چرا که با مشارکت مردم روند اجرای طرح‌ها شتاب می‌گیرد و از طرفی در اجرای طرح‌ها موفق خواهیم بود.

وی از اعضای کارگروه خواست؛ راهکارهای لازم برای مدیریت موفق و جامع حوزه آبخیز را به دبیرخانه ارسال کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =