کد خبر: 36510
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۶
مسکن روستا

لرستان با مقاوم سازی و نوسازی ۱۱۱ هزار واحد مسکن روستایی مقام اول در کشور را داراست.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان گفت: ۷۲ درصد واحدهای مسکونی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان نوسازی و مقاوم سازی شده اند.

پویا تابعی در برنامه گفتگوی خبری شبکه لرستان، با اعلام اینکه ۱۵۷ هزار واحد مسکونی در هزار و ۵۷۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان وجود دارند، گفت: تاکنون ۱۱۱ هزار واحد نوسازی و مقاوم سازی شده اند که از این نظر مقام اول کشور را دارد.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی تسهیلات مقاوم سازی واحدهای روستایی گفت: این تسهیلات امسال از صد میلیون تومان به دویست میلیون تومان افزایش یافته و سهم امسال لرستان برای نوسازی واحدهای مسکونی ۷ هزار واحد است.

پویا تابعی همچنین به حذف شرط ضامن کارمند برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن روستایی اشاره کرد و ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر تاکنون حدود ۵ هزار و ۷۰۰ واحد را نوسازی کرده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان همچنین از تهیه طرح هادی همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار خبر داد و افزود: تاکنون این طرح در ۸۵۲ روستا معادل ۵۴ درصد از روستاهای استان اجرا شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =