مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: ۹۹ درصد روستاهای گلستان از نعمت گاز برخوردار بوده و تنها یک درصد از روستاها که زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند، در نوبت گازرسانی هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی طالبی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: استان گلستان با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، سالانه سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون مترمکعب مصرف گاز دارد.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: کشور ما تا ۱۰۰ سال آینده انرژی گاز دارد اما به این معنا نیست که ما مصرف لجام‌گسیخته داشته باشیم و هر چه داریم مصرف کرده و به فکر ذخیره برای نسل‌های آینده نباشیم.

وی با بیان اینکه ۹۹.۶ درصد اعتبارات در بخش گاز امسال جذب شده است، گفت: تمام شهرهای گلستان و ۹۲۸ روستا از ۹۹۸ روستای موجود در استان گازرسانی شده است؛ یعنی ۹۸.۹ دهم درصد جمعیت روستایی گلستان گازداز شده‌اند و تنها یک درصد باقیمانده که یا خالی از سکنه و یا زیر ۲۰ خانوار هستند.

طالبی ادامه داد: میزان گازرسانی در مناطق روستایی در کشور ۹۰ درصد است و استان گلستان از میانگین کشوری جلوتر است و در تلاش هستیم تا یک درصد باقیمانده روستاها را بعد از رفع موانع گازرسانی کنیم.

وی بیان کرد: میانگین میزان مصرف گاز در دنیا چهار تا پنج میلیون مترمکعب است اما در کشور ما در ۲۴ ساعت بین ۱۷ تا ۱۸ میلیون مترمکعب یعنی پنج برابر میانگین جهانی است.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: در بسیاری از خانه‌های ویلایی و قدیمی هدررفت گاز بسیار زیاد است و باید ساکنان آن نسبت به اصلاح عایق بندی منازل اقدام کنند.

طالبی گفت: ما مشکل تأمین گاز در مصرف خانگی نداریم و فقط در روزهای اوج مصرف با جایگزین کردن سوخت مایع در مراکز صنعتی میزان مصرف را مدیریت می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی گاز گلستان بیان کرد: با هدف تشویق مردم به صرفه‌جویی، به ازای هر یک مترمکعب صرفه‌جویی میزان گازبهای آنها سه درصد کمتر محاسبه خواهد شد.

وی از طرح رایگان تعمیر و عایق کاری موتورخانه‌های بخش خانگی و دستگاه‌های دولتی توسط شرکت گاز خبر داد و افزود: متقاضیان برای بهره مندی از این طرح می‌توانند در سایت شرکت گاز تقاضای خود را ثبت کنند.

طالبی اظهار کرد: با اجرای طرح رایگان عایق کاری موتورخانه‌های سال گذشته می‌توانیم ۱۸ تا ۲۰ درصد در مصرف گاز صرفه‌جویی داشتیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =