کد خبر: 36385
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۳
درمان

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: یکهزار نفر در ۱۳ روستای استان در قالب اردوهای جهادی خدمات پزشکی رایگان دریافت کردند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جواد اکبری فر اظهارداشت: اردوی جهادی خدمات پزشکی در روستای "جوشقان" شهرستان جاجرم برگزار شد که ۱۲ آبادی نزدیک به این روستا را نیز پوشش داد.

وی افزود: این افراد در زمینه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، زنان و زایمان و داخلی خدمات رایگان دریافت کردند.

اکبری فر یادآور شد: جدای از این خدمات، داروهای مورد نیاز روستاییان نیز به مبلغ ۱۷۰ میلیون ریال به صورت رایگان تهیه و تحویل شد.

وی با اشاره با فعالیت سه اردوی جهادی علوم پزشکی در خراسان شمالی، خاطرنشان کرد: تاکنون تمامی شهرستان های استان با توجه به اولویت محرومیت از خدمات رایگان پزشکی بهره مند شدند.

مسوول اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اضافه کرد: به زودی نیز اردوی جهادی علوم پزشکی استان برای ارایه خدمات پزشکی به منطقه سنخواست اعزام خواهد شد.

شهرستان جاجرم در جنوب غربی استان خراسان شمالی با مساحت سه هزار و ۶۵۴ کیلومتر دارای سه شهر جاجرم، سنخواست و شوقان، سه بخش، پنج دهستان و ۵۵ آبادی است.

اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت خراسان شمالی خدمت رسانی می کنند و در این استان، ۳۶۰ پزشک عمومی و ۲۵۰ پزشک متخصص فعالیت دارند.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =