محمودی نژاد

رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج در گفتگو با خبرنگاران که در ادامه پروژه‌های شنبه‌گردی، از پروژه‌های آرامستان بهشت سکینه (س) بازدید کردند،گفت: آرامستان بهشت سکینه از نظر فضای سبز جزو یکی از بهترین آرامستان های کشور است.

به گزارش روستانیوز، محمد محمودی نژاد با بیان اینکه میزان و سرانه فضای سبز این آرامستان بسیار مناسب و در نوع خود کم نظیر است به مشکل کمبود آب در این آرامستان اشاره کرد و افزود: با توجه به گستردگی بهشت سکینه و جمعیت بسیار بالایی که به این مکان می آیند طبیعی است که میزان مصرف آب بسیار بالاست ضمن اینکه فضای سبز موجود به مقدار بسیار زیادی آب نیاز دارد که این امر ما را با مشکل مواجه کرده است.
وی با بیان اینکه مکاتبات زیادی برای رفع مشکل کم آبی با مدیریت شهری انجام شده است ،ادامه داد:با توجه به ضرورت حل مشکل کم آبی آرامستان بهشت سکینه مکاتبانی برای این موضوع با مدیریت شهری انجام شده و با توجه به اینکه انشعاب آب از نزدیکی آرامستان عبور میکند درخواست هایی برای تخصیص انشعاب از آبفا داشته ایم که تاکنون به نتیجه نرسیده است و امیدواریم با توجه به اهمیت موضوع مسئولین در این زمینه همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشند.
محمودی نژاد اظهار کرد:برای ابیاری فضای سبز استخرهای ذخیره آب طراحی شده که مقدار نسبتا خوبی از روان آبها در فصول بارندگی در آن ذخیره می شود و به منظورآبیاری فضای سبز آرامستان مورد استفاده قرار می گیرد که با توجه با کم بارشی های اخیر ذخیره مناسبی نداشته ایم.
رییس سازمان مدیریت آرامستان های شهرداری کرج به دیگر پروژه های در دست اقدام بهشت سکینه اشاره کرد و گفت: گذر بهشت که یک فضای طراحی شده برای استفاده مراجعین بوده و یک فضای سبز مناسب است اجرا گردیده و در محوطه آرامستان نیز به منظور دور نگهداشتن کودکان مراجعین از فضای حزن و اندوه،پارک کودک و مادر طراحی گردیده که فرزندان خردسال مراجعین در این مکان توسط مربیان مشغول بازی و سرگرمی می شوند تا مالدین آنها مراسم خود را انجام دهند.
وی به آمار متوفیان نیز اشاره ای کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ آبان، ۸ هزار و ۱۵۷ نفر در آرامستان‌های بهشت سکینه (س) و بهشت علی (ع) که زیر مجموعه شهرداری کرج است دفن شده اند که از این تعداد ۴هزارو ۴۷۱ نفر مرد، ۲ هزارو ۷۴۶ مورد زن و ۹۴۰ مورد نوزاد بوده‌ است.البته ۵هزارو ۹۴۹ مورد از این متوفیان در داخل آرامستان‌های کرج، ۲۷۴ مورد در سایر آرامستان‌های البرز و هزارو ۹۳۴ نفر هم در سایر شهرها دفن شده‌اند.
محمودی نژاد با اشاره با اینکه آرامستان بهشت سکینه (س) ۴۲ قطعه دارد و روزانه بین ۳۰ تا ۳۵ نفر در این آرامستان دفن می‌شوند ،به قیمت قبر در آرامستان بهشت سکینه (س) اشاره کرد و گفت: با افزایش ۱۵ درصدی امسال، قیمت قبر در قطعات مختلف از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا حدود ۲۳ میلیون تومان است.البته از افراد بی بضاعتی که به عنوان مثال از کمیته امداد معرفی می‌شوند هیچ هزینه‌ای دریافت نمی‌شود.
رییس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری کرج در پاسخ به اینکه آیا در کرج مانند برخی از شهرها با پدیده دلالی قبر با قیمت‌های نجومی از طرف برخی افراد مواجه هستیم، گفت: فروش قبر مکروه است و فردی که قبری را خریده صرفا مجاز است که آن را به وابستگان درجه یک خود واگذار کند و به هیچ عنوان نمی‌تواند آن را به نفر دیگری واگذار کند.
محمودی نژاد در خصوص طرح تامین ۲۰ درصد از برق این مجموعه از طریق پنل خورشیدی اجرایی شده، نیز اظهار کرد: قرار بود ۲۰ درصد برق آرامستان با پنل خورشیدی تامین شود که مکاتباتی در این خصوص صورت گرفته و امیدواریم به زودی اجرایی شود.
خبرنگار : رضوانی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =