خسروی

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز دفن زباله حلقه دره برگزار شد، گفت: حجم زیادی از شیرابه‌ها در لاگون‌های مرکز حلقه دره ذخیره شده و اگر فکری برای آن نشود، در آینده با مشکل بسیار جدی مواجه خواهیم شد.

به گزارش روستانیوز، محمدرضا خسروی با اشاره به اینکه سازمان پسماند در حوزه‌های مختلف مربوط به پذیرش و دفن پسماندهای شهری و بیمارستانی فعالیت می کند از عزم سازمان در کاهش مخاطرات احتمالی زیست‌محیطی و خشکاندن حوضچه‌های شیرابه خبر داد و افزود: مرکز دفن حلقه دره به عنوان تنها مرکز دفن زباله‌های استان علاوه بر زباله‌های شهر کرج، پسماندهای سایر شهرهای استان البرز و حتی دهیاری‌ها را نیز پذیرش می کند و روزانه به طور میانگین حدود هزار و ۵۰۰ تن زباله وارد حلقه دره می‌شود که از این مقدار حدود ۷۰۰ تن مربوط به شهر کرج و مابقی از سایر مناطق استان به حلقه دره حمل می‌شود که حجم قابل توجهی است..
وی ادامه داد: مرکز دفن حلقه دره از اوایل دهه ۷۰ جانمایی و راه اندازی شده و متاسفانه از همان ابتدا شیرابه‌های ناشی از پسماندهای وارد شده به این مکان در حوضچه‌هایی انباشته شده است که امروز حجم زیادی از شیرابه‌ها در لاگون‌ها ذخیره شده و اگر فکری برای آن اندیشیده نشود در آینده با مشکل بسیار جدی مواجه خواهیم شد.
خسروی گفت: به همین دلیل و پس از بررسی‌های کارشناسی و با بهره گرفتن از پیمانکار مجرب، عملیات امحاء جهت خشک کردن شیرابه‌ها در سال جاری انجام شد که خوشبختانه نتایج بسیار خوبی داشت و حجم زیادی از شیرابه‌ها با این روش خشک شد.
رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج با تاکید بر اینکه تلاش ما در یکسال گذشته باعث بهتر شدن وضعیت شیر آبه ها شده است ،افزود: با روش اسپری کردن ، ۵۰ درصد شیر آبه ها در سال جاری و تا سال آینده ۱۰۰ درصد آن خشک خواهد شد .ضمن اینکه در تلاش هستیم ، بوی نا مطبوع موجود در منطقه شهرک ابریشم و دیگر مناطق همجوار با خشکانده شیرابه ها از بین برود .
وی به ترویج فرهنگ تفکیک زباله از منازل به منظور کاهش آلودگی های محیط زیستی اشاره کرد و گفت:: مدیریت شهری ، همچون مدیر یک آپارتمان است در الگوی بزرگتر ، تمامی هزینه های یک شهر از شهروندان آن شهر تامین میشود بنابراین در خواست ما از شهروندان این است که در منازل خود، زباله ها را تفکیک نموده و تا انجا که مکن است آب زباله ها گرفته شود تا منجر به ایجاد شیرایه های وسیع در مرکز دفن نشود.
خسروی خاطرنشان کرد:با تاکید استاندار البرز ، پیگیر دستگاه زباله سوز در مرکز دفن زباله ها هستیم که این امر نیازمند تامین اعتبار جهت خرید ماشین آلات مربوطه می باشد و امسدوار هستیم با مساعدت مسئولین امر این کار به سرانجام برسد.ضمن اینکه در سال آینده شاهد افتتاح تصفیه خانه پرتابل در منطقه خلج آباد کرج خواهیم بود .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =