البرز

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز، در نشست خبری اولین رویداد استارت آپی قرآنی طراجی نمادهای قرآنی ویژه نخستین بوستان قرآنی کرج گفت: انقلاب اسلامی نه تنها به درخت تنومندی تبدیل شده بلکه بر محیط پیرامونی تاثیر قابل توجهی داشته و در حال تبدیل شدن به یک تمدن نوظهور در جهان است.

به گزارش روستانیوز، حجت الاسلام مهدی ولایی برحق با اشاره به اینکه اقتصاد مملو از تبعیض و کشتار مردم بیگناه از دیگر مباحثی است که در تمدن پوشالی غرب مشاهده می شود،ادامه داد: ایران اسلامی امروز به عنوان نماد مقاومت در برابر تمام ستم های دنیای غرب ایستاده و می بینیم که دشمنان با ترور و جنگ های مختلف نظامی و غیر نظامی در تلاش برای ضربه به نظام اسلامی هستند.


ولایی برحق با بیان اینکه آنچه مهم است به رغم تمام تهدیدات امروز به رشد فزاینده علمی و امکانات نظامی دست یافته ایم و با تکیه بر توان داخلی دشمنان را در رسیدن به اهداف شوم خود ناامید کرده ایم، تاکید کرد: اصحاب رسانه در موضوع زن منفعلانه برخورد نکنند و با توجه به اینکه زن به ابزار در دنیای غرب تبدیل شده بنابراین باید هرچه بیشتر در این زمینه تولیدات فرهنگی داشت.


مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز به برگزاری اولین رویداد استارتاپی قرآنی ، طراحی نمادهای ایرانی،اسلامی ویژه نخستین بوستان قرآنی شهر کرج اشاره کرد و گفت: رویداد پیشگام استان البرز و معرفی ، شروع به کار قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت استان البرز از دیگر محورهای مورد توجه در این زمینه است.


ولایی برحق یکی از معضلات امروز کشور را موضوع پیری جعیت عنوان و خاطرنشان کرد: اگر تدبیری برای این مهم اندیشیده نشود در ۱۵ سال آینده گرفتار پیری جمعیت خواهیم شد.


سرپرست دانشگاه علمی کاربردی مشکات ولایت در شهرستان کرج نیز در این نشست گفت: برای رویداد استارتاپ قرآنی در استان البرز ۵۰ نفر اعلام آمادگی داشتند.


راحله صالحی با بیان اینکه البرز میزبان این رویداد کشوری است و قرار است تمام نمادها ایرانی و اسلامی در بوستان قرانی کرج کار ،افزود: ایده ها در بخش نمادهای ایرانی و اسلامی حمایت می شود چرا که متاسفانه هیچ نمادی از دین و مذهب در سیمای شهری و بوستان ها وجود ندارد.


صالحی با بیان اینکه حدود ۵۰ نفر در این استارتاپ ثبت‌نام کرده و طرح ارائه داده‌اند، هدف از اجرای این استارتاپ را فرهنگ‌سازی برای ترویج طرح‌های قرآنی و دینی در فضای شهری و تجاری‌سازی ایده‌ها و ایجاد کارآفرینی و اشتغال عنوان کرد و.گفت: این برنامه با همکاری اداره‌کل تبلیغات اسلامی البرز، سازمان فرهنگی- ورزشی شهرداری کرج، ستاد نماز جمعه و سایر مراکز فرهنگی اجرا می‌شود.


سرپرست اداره‌کل امور بانوان و خانواده استانداری البرز نیز با اشاره به فعالیت قرارگاه فرهنگی جوانی جمعیت گفت: این قرارگاه به دنبال جریان‌سازی و گفتمان‌سازی برای اجرای قانون جمعیت در استان است.


سیده زهره آثاری، با اشاره به برنامه‌ریزی برای اجرای ۳۰۰ همایش برای فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جوانی جمعیت، افزود: براساس دستور استاندار البرز به دنبال ایجادتشکل های فعال مردمی و استفاده از ظرفیت‌ها و پای کار آوردن نیروهای مردمی برای ترویج فرزندآوری هستیم.وی با بیان اینکه مبارزه با سقط جنین، درمان ناباروری و تسهیل ازدواج سه محور برای کمک به فرزندآوری در سطح استان البرز است، در خصوص فعالیت مرکز درمان ناباروری در بیمارستان کمالی نیز گفت: اتاق جراحی این مرکز فعلا تعطیل است و در هفته جاری بر اساس هماهنگی های از پیش صورت گرفته نشست ویژه ای برای بررسی تشکیل می شود.


دبیر قرار گاه جمعیت استانداری البرز نیز گفت: قانون جمعیت مصوبه مجلس شورای اسلامی در مقایسه با قوانین گذشته بسیار خوب و با ارزش است و مهم است که برای اجرای آن در سطح استان، ساز و کار اجرایی و دقیق در نظر گرفته شود.


معصومه آقایی افزود: در حوزه برخورداری از امکانات ویژه جهت افزایش جمعیت، ستاد جمعیت استان در حال پیگیری و هماهنگی با مدیران بانک‌های استان است تا زمینه ارائه تسهیلات به زوجینی که صاحب فرزند می‌شوند فراهم شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =