کد خبر: 36060
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۴
کمیته امداد کرمانشاه

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن به اقشار کم درآمد و مددجویان تحت‌پوشش کمیته امداد استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، علی بحیرایی ۱۴ آبان‌ماه در نشست خبری با رسانه‌ها اظهار کرد: ۱۰ میلیارد تومان از محل منابع بانک ها و بیش از ۶ میلیارد تومان نیز از محل منابع داخلی در صندوق ولایت به واجدین شرایط در استان پرداخت شده است.

وی با اشاره به مبالغ تسهیلات اعطایی ادامه داد: تسهیلات بانک ها از ۱۰ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان و تسههیلات ودیعه مسکن صندوق ولایت از از ۱۰ میلیون تا ۵۰ میلیون تومان بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان اضافه کرد: در مجموع امسال افزون بر ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار مستاجر از تسهیلات ودیعه مسکن در استان از طریق کمیته امداد بهره‌مند شدند.

وی با اشاره به حمایت های این نهاد حمایتی از بیماران خاص و صعب‌العلاج خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۱۳۴ بیمار خاص و صعب‌العلاج در استان از خدمات کمیته امداد استان بهره مند هستند.

بحیرایی از هزینه‌کرد ماهانه ۵۰۰ میلیون تومان برای این بیماران خبر داد و افزود: همه این بیماران از خدمات بیمه مکمل کمیته امداد برخوردارند و هزینه های درمانی آنها رایگان است.

بهره‌مندی ۱۰۰۰ کودک و مادر باردار از خدمات سوءتغذیه

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان به تغذیه نامناسب برخی کودکان پرداخت و گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶۰۰ کودک در استان از خدمات حمایتی کمیته امداد در این بخش بهره‌مند شدند. ضمن اینکه به ۴۰۰ نفر از مادران باردار و شیرده که از دهک های پایین جامعه هستند نیز کمک های مالی و حمایتی پرداخت شده است.

بحیرایی با اشاره به تعدد مستمری بگیران کمیته امداد در استان گفت: ماهانه ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان حقوق معیشتی به افراد تحت پوشش کمیته امداد در استان پرداخت می شود.

خروج ۳۵۰۰ خانوار از زیر چتر حمایتی کمیته امداد /هزینه‌کرد زکات در سمنان کجاست؟

وی از کمک های مختلف در قالب خرید لوازم خانگی به نیازمندان در استان خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای سال تا کنون ۱۱۴ دستگاه کولر، ۴۰ دستگاه یخچال، ۲۴۰ دستگاه بخاری و...خریداری و بین واجدین شرایط توزیع شده است.

جمع‌آوری ۱۶ میلیارد تومات زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به موفقیت این نهاد در جمع آوری زکات در استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۶ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان زکات در استان جمع‌آوری و توزیع شده است.

وی از توزیع ۱۰۰درصدی این زکات بین فقرا خبر داد و افزود: این مبالغ از طریق فعالیت ۲۳۰ عامل زکات در استان جمع آوری شده است.

بحیرایی، با اشاره به وجود ۳۴۹ روستا در سطح استان خاطرنشان کرد: این زکات جمع آوری شده در ۱۵۸ روستای استان جمع آوری شده، لذا با توسعه این فعالیت ها و مشارکت دیگر روستاها، میزان زکات جمع آوری شده بسیار بیشتر خواهد شد.

وی از فعالیت ۹۸ طلبه و مبلغ خواهر و برادر در راستای تبیین زکات در استان خبر داد و اظهار کرد: با حوزه علمیه توافق شده که تعداد مبلغان زکات در استان افزایش یابد. ضمن اینکه فعالیت های ترویجی و فرهنگی نیز در این بخش افزایش یافته است.

زکات در کجا هزینه می‌شود؟

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با هزینه‌کرد زکات گفت: ۱۰۰درصد زکات جمع آوری شده سهم فقرا است و لذا مبالغ جمع آوری شده در بخش های هزینه درمان، تهیه جهیزیه، هزینه تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان، احداث مسکن برای فقرا و نیازمندان، خرید سبد کالا و...در استان هزینه شده است.

وی از توزیع زکات بین طیف هایی از مددجویان معیشت‌بگیر و غیرمعیشت بگیر خبر داد و افزود: ۷۵ درصد از مددجویان تحت پوشش استان؛ معیشت‌بگیر و ۲۵ درصد نیز غیرمعیشت‌بگیر هستند.

بحیرایی از بهره گیری از زکات برای فقرزدایی در استان خبر داد و اظهار کرد: زکات یک الگوی مهم در اقتصاد اسلامی است و می‌تواند به فقرزدایی از جامعه کمک شایانی کند.

خروج ۳۵۰۰ خانوار از زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به تلاش های این نهاد برای توانمندسازی خانواده های تحت پوشش گفت: در یک سال اخیر بیش از ۳۵۰۰ خانوار تحت پوشش با ایجاد اشتغال و توانمندسازی از زیر چتر حمایتی کمیته امداد استان خارج شدند.

وی با بیان اینکه این خانوارها با اعطای تسهیلات اشتغالزایی و به کمک کاریابی‌ها و بیمه تامین اجتماعی از زیر چترحمایتی خارج شدند، تصریح کرد:

این مدیر مسوول با اشاره به تنوع مددجویان در استان گفت: ۵۴درصد افراد تحت پوشش شهری و ۴۶ درصد نیز از جامعه روستایی هستند. ضمن اینکه از نظر جنسیت ۶۵ درصد آنان زن و ۳۵ درصد نیز مرد هستند.

۹۶۰۱ مددجویای متقاضی اشتغال

وی از شناسایی مستعدین اشتغال در بین مددجویان کمیته امداد استان خبر داد و گفت: خوشبختانه استان سمنان کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد و لذا زمینه برای اجرای طرح های اشتغال زایی در استان فراهم است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از وجود ۹۶۰۱ مددجویای متقاضی اشتغال در استان خبر داد و گفت: تعهد قانونی کمیته امداد استان ۲۴۰۰ اشتغال در سال جاری بوده اما با توجه به تلاش های همکاران ، ما برای ایجاد ۵۷۰۰ اشتغال در سال جاری اعلام آمادگی کردیم. اگرچه در صددیم که اشتغال ایجاد شده فراتر از این رقم نیز برود.

وی از تحقق ۶۸ درصد اشتغال تعهد شده در ۶ ماهه اول سال خبر داد و گفت: متاسفانه تاخیر در منابع بانکی سبب شده که میزان تحقق به ۱۰۰درصد نرسد وگرنه بنا داشتیم که در همین ۶ ماهه اول ۱۰۰درصد تعهد اشتغال را محقق کنیم.

بحیرایی از وجود بیش از ۱۱ هزار طرح اشتغال در کمیته امداد استان خبر داد و اظهار کرد: کمیته امداد استان از نظر اجرا و نظارت بر طرح های اشتغال حائز رتبه دوم کشور است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =