استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: یکی از موضوعات مطرح شده در مصوبات سفر رییس جمهور به استان خراسان رضوی، بهسازی و مرمت قنوات روستایی است که این موضوع باید با همکاری همه مردم و نهادها پیگیری شود زیرا منجر به حیات روستا خواهد شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری روز شنبه و در جلسه بررسی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه کشاورزی افزود: باید کار جهادی مدیران در کنار تلاش مردم منجر به نتیجه قابل لمس برای مردم شود و این در حالی است که طرح تحول روستایی استان به گونه ای طرح ریزی شده که به بهره مندی ۱۰۰ درصدی تا قبل از پایان دولت سیزدهم برسد.

وی ادامه داد: برای انجام صحیح کارها لازم است تا فهم مشترکی بین دستگاه ها در خصوص اجرای برنامه ها شکل گیرد به عبارتی باید اطلاعات موجود در مرکز استان و شهرستان ها به گونه ای یکسان باشد که همه مسولان استانی و شهرستانی بدانند چه وظیفه ای دارند و قرار است چه نتیجه ای به دست آید تا یک حرف مشخص بین مسوولان استانی و شهرستانی مطرح باشد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: برای این منظور هم باید مسائل در تمام سطوح استانی و شهرستانی به درستی شناسایی شود تا براساس اولویت بندی صحیح در کنار نیاز موجود استان مشخص شود، سپس راه حل متناسب با آن مساله انتخاب و اجرایی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این نشست گفت: کل اعتبارات سفر بیش از ۲ هزار و ۲۰۵ میلیارد تومان است که ۶۰۰ میلیارد تومان آن به موضوع احیا و باز سازی قنوات اختصاص یافته است که در طول سه سال به اجرا می رسد.

غلامرضا قنبری افزود: در استان خراسان رضوی ۶ هزار و ۸۰۰ رشته قنات وجود دارد که احیای هزار و یک رشته قنات با توجه به خشکسالی و سیل در دستور کار قرار گرفته است.

سید ابراهیم رئیسی در هجدهمین سفر استانی خود روز دهم فروردین امسال و در سفری دو روزه وارد مشهد شد. در جریان این سفر تعدادی از وزرا و اعضای هیات دولت به نمایندگی از رییس جمهور به همه شهرستانهای خراسان رضوی سفر کرده و از نزدیک مشکلات و مسایل استانی را تحت بررسی قرار دادند.

سفر رییس‌جمهور به خراسان رضوی فرصت بسیار مناسبی برای طرح و جمع‌بندی مشکلات استان و نهایی شدن راه حل رفع چالشهای مربوطه بود به گونه ای که حاصل این سفر ۱۸۳ مصوبه با ۲۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار بود که برای مدت سه سال در نظر گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =