کد خبر: 35886
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۴
گوشت

سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۳۶ هزار و ۳۲۱ تن گوشت سفید و قرمز امسال در کشتارگاه‌های دام و طیور این استان تولید شد.

به گزارش روستانیوز، دکتر«سیروس سلمان نژاد» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۱۶۸ هزار و ۷۴۵ راس دام سبک و سنگین از ابتدای سال جاری تاکنون در کشتارگاه‌های دام استان مرکزی کشتار شد و در این کشتارگاه‌ها هفت هزار و ۲۳۵ تن گوشت قرمز استحصال شده‌ است.

وی ادامه داد: ۶۰۹ راس دام در این مدت در کشتارگاه‌های استان مرکزی به دلیل لاغری مفرط و بیماری با نظارت کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از چرخه مصرف انسانی خارج شدند.

سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیون و ۶۷۸ هزار قطعه طیور نیز در این مدت در کشتارگاه‌های طیور این استان کشتار و ۲۹ هزار و ۸۶ تن گوشت سفید در این واحدها استحصال شد.

سلمان نژاد گفت: ۱۹۴ هزار قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان مرکزی در بازرسی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان از این واحدها به دلیل بیماری از چرخه مصرف خارج شدند.

وی از ۵۳ هزار و ۳۴۷ مورد بازرسی از مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خبرداد و افزود: ۸۱۷ مورد نمونه برداری در این بازدیدها از مراکز تحت نظارت اداره کل دامپزشکی استان انجام و ۱۳۵ پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد.

سرپرست معاونت سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۶۹ تن فرآورده خام دامی در این بازدیدها ضبط و با دستور مقام قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =