کد خبر: 35816
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس که طراح نامه نمایندگان به رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر در پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی است گفت: اجرای مصوبه امسال هیئت دولت، بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی و شهرهای کوچک را قفل و تعطیل می‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، سید البرز حسینی با اشاره به اینکه هیئت رئیسه مجلس این نامه را که دستکم ۲۶۰ امضای نمایندگان دارد چند روز پیش به ریاست جمهوری فرستاد افزود: درخواست نمایندگان این است که شرایط مصوبه سال گذشته تسهیلات مسکن روستایی با مبلغ جدید ۲۰۰ میلیومان ملاک پرداخت این تسهیلات قرار گیرد.
وی هشدار داد: اگر مصوبه امسال اجرایی شود با شرایط بسیار سختی که برای متقاضیان در نظر گرفته است، بازسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به فراموشی سپرده می‌شود.
حسینی، لزوم اقامت ۵ ساله در روستاها و حذف شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ضمانت دو کارمند دولتی به جای ضمانت با سفته زنجیره‌ای را از شرایط سخت این مصوبه دولت برشمرد و تاکید کرد: این قیود برای دریافت چنین مبلغی یعنی پایانی بر ساخت و سازهای روستایی و شهرهای کوچک وما از رئیس جمهور می‌خواهیم تا پیش بارندگی‌ها و سرما در این باره تجدید نظر فوری شود.
هیئت دولت در تاریخ ۶ مهر ۱۴۰۱ مطابق قوانین برنامه ششم توسعه و بودجه ۱۴۰۱ کل کشور، شرایط جدید پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی را تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ کرد.
پس از ابلاغ این مصوبه دولت، نمایندگان در صحن مجلس همواره به مفاد آن اعتراض داشته و بازنگری آن را از دولت به ویژه رئیس جمهور خواستارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =