کد خبر: 35642
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴
مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان البرز

مراسم آغاز به کار دومین شعبه مجمع خیرین یاریگران زندگی با حضور مرتضی ولی‌پوری، معاون سیاسی، امنیتی استاندار البرز، سردارسید جعفر حسینی. دبیر شورای هماهنگی. علیرضا نبی، رییس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور، حسن حمزه‌زاده دبیرکل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور، کامران بهرامی، نماینده ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش روستانیوز، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مصرف مواد مخدر استان البرز در آیین آغاز به کار دومین شعبه مجمع خیرین یاریگران زندگی کشور در این استان، استفاده از ظرفیت و کمک‌های خیرین استانی، کشوری و حتی خارج کشور در درمان و اشتغال معتادان و حمایت از خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد را از اهداف این مجمع دانست و گفت: برای راه‌اندازی این مجمع در ابتدای کار ۶۰ خیر و کارآفرین شناسایی شده‌اند تا فعالیت مجمع به طور کاملا هدفمند و منسجم پیش برود.
حسینی با اشاره به نقش بی‌بدیل و مشارکت چشمگیر خیرین در حوزه‌های مختلف، افزود: حل معضل اعتیاد با یاری مردم به نتیجه می‌رسد و امیدوارم بستری فراهم شود که اقدامات متفرق نیکوکاران در جهت اشتغال دائم و بهبود کیفیت زندگی مددجویان و رهاشدگان از اعتیاد به مواد مخدر سامان یافته و هدفمند شود.
دبیرکل مجمع خیرین یاریگران زندگی کشورنیز با اشاره به اینکه در استان البرز چهار زندان بزرگ وجود دارد و همین نشاندهنده این است که آسیب‌های اجتماعی مانند حاشیه‌نشینی، مهاجرت، طلاق و به ویژه اعتیاد به مواد مخدر از بسیاری از نقاط کشور بیشتر است،گفت:در حوزه پیشگیری از اعتیاد و اشتغال، تلاش‌های زیادی از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در استان صورت پذیرفته است، اما در این بخش نیز نیازمند برنامه‌ای جامع برای احداث چندین اردوگاه مراقبت و اشتغال معتادان هستیم و باید بتوانیم هم توان خیرین و هم امکانات دستگاه‌ها و نهادهای دولتی را در مدار عمل و اجرا قرار دهیم.

تشکیل دومین شعبه مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان البرز
حسن حمزه‌زاده افزود: با تشکیل مجمع خیرین یاریگران زندگی استان البرز با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود شبکه‌سازی کرده و کارها را پیش خواهیم برد .وی خاطرنشان کرد: امروز خیرین ما با تاسیس کارخانه در کمپ‌های ترک اعتیاد به اشتغال مولد و امنیت پایدار و آرامش و آسایش روانی خانواده‌های دارای معتاد کمک بسزایی می‌کنند.

تشکیل دومین شعبه مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان البرز
رئیس هیات مدیره مجمع خیرین یاریگران زندگی کشورنیز گفت: یاریگران زندگی کارش بسیج نیروهای متفرقی است که هرکدام به سهم خود در مواجهه با آسیب اجتماعی اعتیاد در گوشه‌گوشه ایران اسلامی فعالیت می‌کنند .
علیرضا نبی افزود: در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی، منطق حکم می‌کند که همه آستین بالا بزنیم و جوانان خود را از این آسیب نجات بدهیم ومجمع خیرین یاریگران زندگی بازوی ستاد مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مواجهه با آسیب‌ اجتماعی بزرگی به نام اعتیاد است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار البرز ضمن تشکر از خیرین و نیکوکاران و کارآفرینان حاضر در نشست، گفت: خیرین منشاء اثرات و برکات و باقیات و الصالحات بسیاری هم برای جامعه و هم برای خود هستند و من امروز بسیار خوشحالم که در جمع شما هستم؛ جمعی که آمده‌اند یاریگران زندگی افرادی باشند که جزو رانده‌شده‌های جامعه هستند.

تشکیل دومین شعبه مجمع خیرین یاریگران زندگی در استان البرز
مرتضی ولی‌پوری، افزود: در بحث راه‌اندازی مراکز ماده ۱۶ در همه شهرستانها، فرمانداران ما تلاش می‌کنند فضاهای مناسب و درخوری را برای بازگرداندن و بازاجتماعی کردن معتادان متجاهر ایجاد کنند و توقع من از سردار حسینی این است که تا حصول نتیجه، پیگیری‌های لازم را انجام دهند.
وی با بیان اینکه ما باید جلوی چرخه بازگشت معتاد به اعتیاد را بگیریم ،خاطرنشان کرد: زمانی که معتاد متجاهر را به کمپ می‌بریم و بازپروری می‌کنیم، باید در کنار آن برایش شغل پایدار ایجاد کنیم تا انگیزه‌های او را برای زندگی در کنار خانواده افزایش دهیم و از بازگشتش به اعتیاد جلوگیری کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =