گردشگری روستایی

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی گفت: رویدادهای محصول‌گرا، فرصتی برای توسعه گردشگری روستایی است که با همکاری وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، صادق توسلی‌زاده، نجشنبه، ۲۸ مهرماه در اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» در روستای پنداس کاشان، اظهار کرد: بیستمین سالگرد نظام میراثی کشاورزی با اهمیت جهانی(جیاس) در سال ۲۰۲۲ در ژوهانسبورگ باهدف پاسداشت و برندسازی کشاورزی برگزار می‌شود که ایران از این فرصت استفاده بهینه می‌کند.

وی با بیان اینکه نظام کشاورزی مبتنی بر قنات منطقه کاشان به‌عنوان اولین برنامه ثبت جهانی در جیاس گفت: انگور ملایر و زعفران قائنات نیز دو برنامه دیگر از ایران هستند که ثبت جهانی شده و برنامه‌های دیگری مانند ثبت جهانی انجیر استهبان و آلو خراسان را پیگیر هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی، تصریح کرد: تولید سالانه ۱۲۰ میلیون تن محصول کشاورزی زراعی، باغداری و گلخانه‌ای یک فرصت برای توسعه گردشگری روستایی و کشاورزی است که ایران در تولید هشت محصول زراعی و ۱۵ محصول باغداری جزو ۱۰ کشور اول دنیا قرار دارد. مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: گردشگری روستایی یا کشاورزی برای حفظ کشاورزی و تولید است و به‌عنوان یک اقتصاد مکمل و درآمد پایدار برای کشاورزان است.

توسلی‌زاده تاکید کرد: با امضا تفاهم‌نامه بین وزارت جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی ۱۳۷ مجوز برای گردشگری کشاورزی صادر شده است و برای توسعه این مجوزها حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت.

اولین همایش «بازنمایی هویت روستایی» در روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه در روستای پنداس از توابع بخش برزک کاشان در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =