کد خبر: 35597
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵
گازرسانی

عملیات گازرسانی به ۵۸۵ روستای آذربایجانغربی در دست اجراست.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت گاز آذربایجانغربی، با بیان اینکه درحال حاضر گازرسانی به ۵۸۵ روستای آذربایجانغربی در دست اجراست، گفت: امسال گازرسانی به ۱۴۲ روستا به همراه سه شهر با مجموع ۱۱ هزارخانوار روستایی و دو هزار خانوار شهری به همراه ۵۹ واحد صنعتی، یک مورد مجتمع مسکونی، دو مورد CNG و چهار مورد سایر مصارف عمده گاز تا پایان شهریور ماه در استان به بهره‌ برداری رسید.

علیرضا شیخی، با اشاره به اینکه خلیفان مهاباد، میرآباد سردشت و زرآباد خوی سه شهری بودند که گازرسانی به آنها انجام شد، افزود: در این بین میرآباد از سخت‌ ترین پروژه‌ ها بود چنانکه در ۱۸۰ کیلومتر ارتفاع سنگی و جنگلی لوله کشی انجام و برای این پروژه بیش از دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

شیخی گفت: با گازدار شدن این سه شهر، تا امروز از ۴۹ شهر استان، ۴۷ شهر از نعمت گاز برخوردار شده‌اند و دو شهر قطور خوی و نصرت‌آباد تکاب باقیمانده است که گازرسانی شهر قطور هم تا اواسط سال ۱۴۰۲ به اتمام می ‌رسد.

وی، با بیان اینکه تلاش می ‌شود تا پایان امسال گازرسانی به ۱۴۰ روستای دیگر به بهره برداری برسد،افزود: ۱۲۲ روستا هم درمرحله انتخاب پیمانکار هستند و مطالعات نقشه ‌برداری و طراحی ۴۲۱ روستای دیگر هم درحال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =