کد خبر: 35518
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۵
استاندار گلستان

استاندار گلستان گفت : ۱۰ درصد از ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی سفر استانی اسفند پارسال دولت تخصیص یافت و بقیه اعتبارات نیز متناسب با پیشرفت طرح‌ها تا حداکثر چهار سال در اختیار دستگاه‌ قرار خواهد گفت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در نشست شورای قضایی استان با حضور رییس سازمان ثبت اسناد و املاک ، افزود: در سفر دولت سیزدهم به گلستان ۵۷ هزار میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های گوناگون مصوب شده بود.

وی تاکید کرد: تکمیل طرح‌های سفر استانی دولت، چشم‌انداز توسعه گلستان را امیدوارکننده خواهد کرد.

تلاش برای توسعه اقتصادی گلستان

استاندار گلستان گفت: با وجود ظرفیت استان برای رونق اقتصادی و افزایش درآمد، سرانه درآمد ساکنان این خطه نصف میانگین کشور است که تلاش برای توسعه اقتصادی و افزایش این سرانه باید جزو اولویت‌های اصلی دستگاه‌های مرتبط باشد.

زنگانه ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده سرانه درآمدی ساکنان گلستان در افق ۱۴۰۴ با اجرای طرح‌های زیرساختی و شناسایی ۳۱ ظرفیت بومی و منطقه‌ای، به میانگین کشوری خواهد رسید.

ضرورت رفع تداخلات اراضی در گلستان

زنگانه گفت: از ۷۰۰ پلاک اصلی اراضی استان ۲۹۰ پلاک مشمول رفع تداخلات است که باید هرچه سریع نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: از ۶۸۲ هزار هکتار اراضی کشاورزی گلستان، تاکنون ۵۰ هزار هکتار معادل زیر ۱۰ درصد حدنگاری شده و ۳۰ هزار هکتار دیگر مجوز اجرای این طرح دریافت شد که نیازمند تسریع در اجرا است.

به گفته زنگانه حدنگاری یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی گلستان به پایان رسید.

وی به حدنگاری روستاهای گلستان اشاره کرد و گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان ۳۰ هزار هکتار در محدوده روستایی دارد که برای ۱۹۳ روستا به وسعت هزار هکتار سند صادر شده است.

استاندار گلستان گفت: حدنگاری و صدور سند مالکیت برای ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار در تعدادی از روستاهای استان باقی مانده که مربوط به ۶۰۰ روستای تحت پوشش بنیاد علوی است.

وی ادامه داد: در این استان همکاری خوبی برای سنددار کردن اراضی در روستاها انجام شده که ۲۹ درصد در ۲۷۶ روستا اصلاحات ارضی و بخشی اوقافی حدود ۱۲ هزار هکتار نیازمند سند مالکیت است.

وی گفت: صدور سند مالکیت سبب رفع تداخلات، پاسخگویی سریع به استعلام برای سرمایه‌گذاری می‌شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =