رحمت‌الله نوروزی

نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بر اجرای سیاست‌های تشویقی و تعامل دستگاه‌های متولی برای اجرای الگوی کشت تاکید کرد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، رحمت‌اله نوروزی نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی افزود: برای اجرای واقعی الگوی کشت، اجرای سیاست‌های حمایتی و تشویقی از کشاورزان به ویژه در مورد کشت محصولات استراتژیک مانند گندم، کلزا، جو و آفتابگردان ضروری است و نهاده‌های مورد نیاز باید به موقع در اختیار آنان قرار گیرد.
نوروزی افزود: مجلس هم باید از طرح الگوی کشت محصولات کشاورزی به لحاظ مالی، اعتباری و قوانین حمایت کند.
نماینده مردم علی آباد کتول تصریح کرد: مجلس در بودجه سنواتی و در قالب برنامه هفتم توسعه در اجرای الگوی کشت پشتیبانی می‌کند تا مسایل حل شود.
نوروزی با بیان این که از امسال طرح الگوی کشت در کشور کلید خورده است، گفت: در آغاز اجرای این طرح ممکن است مشکلاتی پیش آید و نقصان‌هایی وجود داشته باشد، اما این نقصان باید برطرف شود و سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز باید برای حل مسایل پای کار باشد.
نائب رئیس اول کمیسیون کشاورزی مجلس در مورد مزیت اجرای الگوی کشت اضافه کرد: این طرح به تامین و پایداری امنیت غذایی کمک می‌کند ضمن آن که با اجرای آن مشخص می‌شود در کشور سطح زیر کشت و تولید گندم، برنج و سایر محصولات استراتژیک چقدر است و به چه میزان نیاز به واردات و یا صادرات داریم.
نوروزی افزایش راندمان تولید و بهره وری را از دیگر جنبه‌های مثبت اجرای الگوی کشت عنوان کرد.
نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس درهمین حال اذعان داشت: الگوی کشت حدود ۵۰ سال است که مطرح شده و یکی از الزامات در کشور است و مسولان وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای آن جرات به خرج داده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =