طرح هادی روستایی

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر گفت: در کشور و نظام ما همواره به روستاها و روستاییان توجه شده است و این مناطق به عنوان کانون تولید و توسعه محسوب می شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از خانه ملت، نماینده مردم ساری و میاندورود و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت روز ملی روستا و عشایر که در ساری برگزار شد،گفت: کار و تلاش نیروهای انسانی چه در روستاها و چه در شهرها باعث شده که براساس آمارهایی ارایه شده از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت، طی یکی ۲ سال آینده درآمدهای غیر نفتی ایران از مرز ۵۰ میلیارد دلار عبور کند و موضوعی که همواره و طی سال های متمادی جزو مسائل و مطالبات همیشگی قرار دارد محقق می شود.

وی ادامه داد: کشور ایران به پشتوانه تولید و عرضه محصولات غیر نفتی می تواند به درآمدزایی های لازم دست یابد و کشور از سیطره درآمدهای نفتی خارج شود و با بروز این مساله دیگر تحریم های دشمنان اثری نخواهد داشت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: کشورهای مستکبر هر بار برای فشار علیه ایران از ابزار محدودکردن درآمد نفتی ایران اقدام می کردند و امروز مفتخریم که بیان کنیم با افزایش درآمدهای غیر نفتی دیگر ابزارهای گذشته فشار تاثیر ندارد.

وی افزود: ملت ایران با صداقت و کاری که از خود نشان می دهند تحریم ها را دور می زنند و این نوع فعالیت به نوعی دور زدن جوانمردانه تحریم ها به شمار می رود.

بابایی کارنامی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به روستاها و فقر توجه ویژه ای داشته است ، افزود: با مقایسه آمار و عملکردهای موجود پس از انقلاب اسلامی شاهد هستیم که نظام تا چه اندازه برای تامین زیرساخت ها در روستاها اقدامات لازم را انجام داده است تا گرد فقر و محرومیت از این مناطق برچیده شود.

وی ادامه داد: در کشوری همچون سوئد که مهد برنامه ریزی علیه ایران است شاهدیم که نسبت به قطع برق و گاز روستاها در طول روز اقدام می کنند و این اقشار و مناطق از کمترین توجه و خدمات برخوردار هستند.

بابایی کارنامی با بیان اینکه در کشور و نظام ما همواره به روستاها و روستاییان توجه شده است و این مناطق به عنوان کانون تولید و توسعه محسوب می شوند و با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و چشم انداز ۱۰ ساله ایشان بیان کرد : وقتی تا این اندازه رهبر یک کشور به روستاها اهمیت می دهند و چشم اندازه ۱۰ ساله روستاها را ترسیم و بیان می کنند بی انصافی است عملکرد نظام در این مناطق نادیده گرفته شود.

بابایی کارنامی گفت: اندک نارضایتی های موجود در جامعه نیز ناشی از عدم فراهم کردن برخی زیرساخت ها در این مناطق است که باید به آنها توجه شود.

وی از دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها به عنوان فرماندهان خط مقدم توسعه در روستاها نام برد و بیان کرد: مسوولان استان نیز باید به این مجموعه ها هر چه بیشتر اهمیت دهند و آنها را در کارها دخیل کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه های استرتژیک استاندار مازندران و توجه ویژه وی به امور روستاها انتظار می رود دیگر مسوولان در حوزه روستایی نیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =