کد خبر: 35183
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
عبدالرضا مصری

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تبعیضی میان صندوق‌های بیمه و بازنشستگی وجود داشته باشد و امیدواریم دولت بتواند یکپارچگی صندوق‌های بیمه‌ای را به نتیجه برساند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، عبدالرضا مصری، در همایش روز ملی روستا و عشایر که امروز برگزار شد، با اشاره به اینکه ما به عنوان کارگزاران نظام باید به حفظ و شأن و کرامت انسان‌ها توجه داشته باشیم، افزود: هنگامی که یک رخدادی پیش می‌آید و فرد دچار معلولیت، بیماری و یا سالمندی می‌شود در صورتی که درآمدش از بین برود باید منبع درآمد دیگری داشته باشد و کرامتش حفظ شود.

وی گفت: ارتقای کرامت انسان‌ها در هر سطحی باید مورد توجه قرار گیرد و مرحوم رجایی اولین شخصی بود که مقرری ماهیانه برای روستاییان بالای ۶۰ سال تثبیت کرد.

مصری ادامه داد: در نظام چند لایه تأمین اجتماعی همه افراد در سطح یکسان با سطوح درآمدی یکسان نیستند و باید متناسب با سطوح درآمدی سایر سطوح حمایتی و درآمدی را تعریف کرد.

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه به بانک اطلاعات جامعی نیاز داریم، گفت: یک علتی که یارانه ۴۵ هزار تومانی به همه افراد به صورت یکسان اختصاص پیدا کرد این بود که نظام وسع سنجی و بانک جامع کارآمدی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه صندوق روستاییان با هدف پوشش بیمه‌ای روستاییان و عشایر تشکیل شد، افزود: پس از آن نیز رانندگان تاکسی، فعالان صنایع دستی، کارگران ساختمانی و…، تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفتند و ۷ درصد حق بیمه را پرداخت کردند.

مصری گفت: نیازمند یکپارچگی، فراگیری و جامعیت بیمه تأمین اجتماعی هستیم و امیدواریم بیش از ۹۰ درصد افراد جامعه تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی قرار گیرند.

وی افزود: نباید تبعیضی میان صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی باشد، این صندوق‌های بیمه‌ای چالش‌های محاسبات اکچوئری دارند که امیدوارم دولت جدید بتواند طرح یکپارچگی صندوق‌های بیمه‌ای را به نتیجه برسانند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =