کد خبر: 34649
تاریخ انتشار: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی گفت: مردم نیکوکار استان در نیمه نخست امسال ۳۰ میلیارد و ۸۹۵ میلیون تومان زکات فطره و کفاره پرداخت کردند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲ و نیم برابر افزایش یافت.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مجید الهی راد اظهار داشت: از این رقم؛ هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان کفاره واجب و ۱۶ میلیارد تومان کفاره مستحب و مابقی فطریه است.

وی افزود: ۳۱ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان امسال برای زکات هدفگذاری شده بود که تاکنون ۹۸ درصد آن محقق شده است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی دارای ۷۸۱ روستا است که از این تعداد مردم ۴۸۰ روستا مشمول پرداخت زکات هستند و در این مدت مردم ۱۸۰ روستای استان زکات پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان شمالی اضافه کرد: زکات جمع آوری شده براساس اولویت بندی‌ها و نیازهای هر منطقه صرف اجرای طرح ها، کارهای عمرانی و عام المنفعه می شود که بر این اساس ۸۵ درصد میزان زکات در راستای تامین معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان زیر پوشش این نهاد هزینه و مابقی آن برای اجرای پنج طرح عمرانی هزینه شد.

الهی راد تصریح کرد: همچنین سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شد که ۸۱ درصد آن را برای معیشت، تهیه جهیزیه، ساخت مسکن و هزینه درمان مددجویان و مابقی آن برای اجرای ۱۵ طرح عمرانی هزینه شد.

زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.

استان خراسان شمالی با جمعیت بیش از ۸۶۳ هزار نفری حدود ۶۰ هزار و ۲۵۵ خانوار با جمعیتی در حدود ۱۱۲ هزار نفر زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.

خراسان شمالی از نظر سرانه درآمد خانوار، در رده آخرین استانهای کشور قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =