کد خبر: 34611
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
کارگاه آموزشی

به منظور توسعه و ترویج کشت گیاهان دارویی، کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در شهرستان گالیکش برگزار شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی و راهکارهای توسعه آن در دهکده گیاهان دارویی با حضور بخشدار لوه و تمامی دهیاران این بخش برگزار شد، در این نشست مشترک علاوه‌بر آموزش کشت و توسعه گیاهان دارویی در منطقه و پتانسیل بالای گیاهان دارویی در اقتصاد و درآمد خانوار از بخش های مختلف دهکده گیاهان دارویی بازدید به عمل آمد.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی 'گلستان در این نشست اظهار کرد: دهکده گیاهان دارویی یک پروژه بزرگ توسعه ای و دانش بنیان بوده که براساس آمایش سرزمینی و با رویکرد حل مسئله در استان شکل گرفته و با توجه به استعدادها و ظرفیت های اقلیمی، وجود اراضی شیبدار و ظرفیت موجود در تنوع و بهره‌وری گلستان در حال تکمیل و راه‌اندازی است.

وی اولویت اصلی دهکده گیاهان دارویی را تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی دانست و بیان کرد: با توجه به پتانسیل کشت و توسعه گیاهان دارویی در اراضی شیبدار در شهرستان گالیکش به ویژه در منطقه لوه، مجموعه بخشداری و دهیاری های منطقه می توانند بازوی کمک جهاددانشگاهی در منطقه باشند.

کارگاه آموزشی کشت گیاهان دارویی در گالیکش برگزار شد

به گزارش ایسنا، دهکده گیاهان دارویی گالیکش به مساحت ۸.۸ هکتار در گالیکش در حال راه‌اندازی است و بالغ بر ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر فضای گلخانه‌ای برای تولید و نشاء استاندارد برای آن در نظر گرفته شده که در گام نخست یک هزار و ۲۰۰ متر از آن به بهره برداری رسیده است.

با توجه به نقش پررنگ توسعه کشت گیاهان دارویی در افزایش درآمد خانوارهای روستایی و ایجاد ارزش افزوده، دهکده گیاهان دارویی به عنوان یکی از محورهای مؤثر برای تحقق رشد هشت درصدی در حوزه کشاورزی استان گلستان معرفی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =