مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز رامین ربیعی با بیان اینکه یکی از محورهای فعالیت این سازمان را در سال جاری احصا و شناسایی واحدهای دانش بنیان است، از صدور جواز تاسیس برای 86 شرکت دانش بنیان در این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز، رامین ربیعی با اشاره به اینکه ۸۶ شرکت دانش بنیان در این استان جواز تاسیس خود را دریافت کرده اند و اکنون در دست ساخت هستند،افزود: با راه اندازی این واحدها با سرمایه گذاری ۱۲ هزار میلیارد تومانی زمینه اشتغال ۶ هزار نفر فراهم می شود.
وی با بیان اینکه تعداد زیادی از این واحدهای دانش بنیان از اواخر سال گذشته تاکنون با حمایت های صورت گرفته از سوی دولت مردمی سیزدهم جواز کسب خود را دریافت کردند،ادامه داد: اکنون از سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی البرز، ۱۶۶ واحد دارای فعالیت دانش بنیان هستند و برای ۱۴ هزار نفر ایجاد اشتغال کرده اند و البرز رتبه سوم کشوری را از نظر تعداد واحدهای دانش بنیان دارد.
ربیعی گفت: یک تیم کارشناسی با هدف ارائه خدمات و تسهیل سازی روند فعالیت شرکت های دانش بنیان در استان تشکیل شده و اولویت های خاصی برای این شرکت ها از جمله واگذاری زمین دولتی به آن ها خارج از تشریفات معمول با هدف تشویق آن ها به سرمایه گذاری و تولید در نظر گرفته شده است.
رئیس صمت البرز خاطرنشان کرد: با توجه به قوانین در صورتی که شرکت های دانش بنیان در مراکزی از جمله پارک های علم و فناوری مستقر شوند در صورت موافقت محیط زیست به آن ها نیز پروانه بهره برداری داده می شود. ضمن اینکه مجموع اقدامات صورت گرفته برای حمایت از شرکت های دانش بنیان در البرز موجب شده تا امروز شاهد روند رو به رشد خوبی در این بخش باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =