کد خبر: 34211
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
استاندار سمنان

استاندار سمنان گفت: از محل سفر رئیس جمهور به استان، ۱۶ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سیلوی گرمسار اختصاص و تا کنون پنج میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه دغدغه‌های بهره برداران بخش کشاورزی شهرستان‌های گرمسار و آرادان در نشست با وزیر جهاد کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: بازدید از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار که هشت سال است عملیات اجرایی آن آغاز و همچنان نیز به بهره برداری نرسیده از جمله دیگر بخش‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به گرمسار بود.

وی با بیان اینکه سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: از محل سفر حجت‌الاسلام رئیسی به استان سمنان ۱۶ میلیارد تومان برای تکمیل این سیلو در گرمسار مصوب شده که پنج میلیارد تومان آن، پرداخت شده و ۱۱ میلیارد تومان دیگر به زودی اختصاص می‌یابد تا بتوانیم شاهد افتتاح کامل این طرح باشیم.

استاندار سمنان بیان کرد: در کنار همه دستاوردها، اتفاق خوبی که در دولت رخ داده بحث خرید تضمینی گندم از بهره برداران بود که در سال جاری ۶۵ درصد رشد میزان خرید تضمینی را در استان سمنان داشتیم.

هاشمی با بیان اینکه ۱۱ هزار تن گندم تنها از شهرستان آرادان برداشت و خرید تضمینی شد، گفت: ۹۴ درصد مطالبات کشاورزان در زمینه خرید تضمینی گندم پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز در دست پرداخت است.

وی افزود: دو دغدغه کشاورزان و دامداران گرمسار و آرادان یکی مطالبات پیرامون خرید تضمینی دام و دیگری علوفه است که هر دوی این موضوعات در نشست با وزیر جهاد مطرح و مورد بررسی قرار گرفت همچنین ما در مجموعه استانداری بحث خرید ترکیبی را نیز ارائه کرده‌ایم زیرا در حال حاضر جهاد کشاورزی دام را از تولیدکنندگان می‌خرد اما دامداران با توجه به هزینه‌های خوراک دام، دغدغه پرداخت زودتر هزینه‌ها را دارند و خوشبختانه وزیر جهاد کشاورزی نیز قول مساعد برای این منظور را داده است.

استاندار سمنان با بیان اینکه خرید دام ترکیبی می‌تواند مطالبات دامداران را پوشش دهد، گفت: حمایت از دامداران با تسهیلات مرتبط با تأمین علوفه به ویژه دامدار کارت از دیگر موضوعاتی است که دولت برای حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی در دستور کار قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =