کد خبر: 34121
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: شناسایی افراد بدون شغل و بیکار در روستاهای خراسان رضوی و اعلام فهرست آنان توسط ۲ هزار و ۶۰۰ دهیار در این استان انجام می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری روز سه‌شنبه و در دیدار با معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: اگر مشکل اشتغال در روستاها حل شود، در مهاجرت معکوس و بازگشت مردم به روستا نیز نقش پر رنگی خواهد داشت.

وی ادامه داد: حوزه اشتغال یکی از موضوعات جدی فعالیت ها در استان خراسان رضوی است که در این راستا شکل گیری قرارگاه اشتغال با حضور مسوولان ذیربط استانی برای تصمیم‌گیری دقیق و اجرایی، تا رسیدن به حل این مشکل ادامه پیدا می‌کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: آمار اعلام شده برای ایجاد اشتغال در سامانه ها نیز بر اساس تجربه سالهای گذشته بوده است، حال آنکه عدد قابل دستیابی می‌تواند بیشتر از آن باشد.

نظری با اشاره به تفاوت آماری اعلام شده از سوی سامانه‌های دستگاههای مختلف بیان کرد: برای کار عملیاتی نیاز به آمار صحیح وجود دارد و باید سیستم ارزیابی و کنترل برای برنامه‌ریزی و تصمیم‌سازی، اصلاح و یکپارچه شود.

وی مشارکت بانک‌ها در فراهم کردن تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال، بر اساس همکاری مضاعف بین دستگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: فراهم‌آوردن تسهیلات برای ایجاد اشتغال باید صورت گیرد و نباید بر اساس برخی مشکلات واهی در گره‌گشایی از کار مردم اهمال کرد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این دیدار گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ها ایجاد تعهد ۳۴ هزار فرصت شغلی در استان خراسان رضوی صورت گرفته است.
مرتضی فیروزآبادی افزود: ایجاد اشتغال برای کل کشور ۵۰۰ هزار شغل پیش‌بینی شده که تاکنون ۲۱ درصد آن محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =