گاوداری

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: ۶٣ میلیارد تومان تسهیلات دولتی دامدار کارت به دامداران این شهرستان اعطا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، محمدعلی فرهمند راد اظهار داشت: اختصاص دامدارکارت برای تامین هزینه‌های دامداران روستایی و عشایری، از اقداماتی است که دولت سیزدهم در راستای پوشش بخشی از هزینه‌های دامداران انجام داد.

وی با بیان اینکه همواره یکی از نگرانی‌های دامداران برای تأمین علوفه و نهاده‌ها تأمین نقدینگی بوده است، به خصوص از زمانی که با حذف ارز ترجیحی نرخ این نهاده‌ها گران‌تر شد و طبیعتاً دامدار هم به نقدینگی بیشتری نیاز پیدا می‌کرد، افزود: بعد از توزیع عادلانه یارانه‌ها، دولت تصمیم به ارائه راهکاری برای معیشت دامداران کرد بر این اساس با هماهنگی بانک مرکزی از طرحی به نام دامدار کارت رونمایی شد.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور اعلام کرد: اختصاص این کارت‌ها علاوه بر تسهیلات کم بهره در راستای حمایت از دامداران شهرستان نیشابور است و تا کنون بیش از ٢هزار و ٨۶٩ پرونده دامدار کارت تشکیل و به بانک معرفی شده است که تا کنون تعداد ٩٩٠ پرونده به مبلغ جمعا ۶٣ میلیارد تومان جذب شده است.

فرهمند راد خاطرنشان کرد: سال جاری حدود ٣۵ میلیارد و ٨٠٠ میلیون تومان نیز تسهیلات بند الف تبصره ١٨ برای سرمایه گذاری ثابت و گردش به بانک های عامل معرفی شده است که همچنان نیز ادامه دارد.

وی عنوان کرد: با مصوبه دولت مبلغ یک میلیارد و ۵٨ میلیون تومان کمک‌های دولتی برای ۶٣ پرونده امهال وام‌های بهره برداران این شهرستان تعلق گرفته که در راستای حمایت از تولید کنندگان بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =