کد خبر: 34088
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴
عزیزاله عباس پور

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین از پرداخت بیش از ۵۱۱ میلیارد تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان در شش ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، عزیزاله عباس پور، مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه تخصیص عوارض شهرداری‌ها در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۱۲۴ درصد رشد داشته است، بیان کرد: در شش ماهه امسال از محل مشارکت مردم شریف استان در پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، بیش از ۵,۱۱۳ میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های استان به صورت مستقیم واریز شده است.

وی با تأکید بر اینکه عوائد پرداخت مالیات، به توسعه استان به ویژه در امور عمرانی و توسعه شهرها و روستاها کمک می‌کند گفت: بخش قابل توجهی از درآمدهای حاصل از مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تخصیص می‌یابد که این منابع پیامدهای بسیار اثربخش و سودمندی را در حوزه توسعه زیرساخت‌های شهری برای استان‌ها به همراه داشته است.

وی اضافه کرد: یک درصد از مالیات بر ارزش افزوده تحت عنوان مالیات سلامت به پوشش درمان افراد ساکن در روستاها و شهرها و جامعه عشایری، تکمیل و تأمین تجهیزات بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی با اولویت بیمارستان‌های مناطق توسعه نیافته، ارتقای سطح بیمه بیماران صعب العلاج و افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی خارج از روستاها و شهرها به وزارت بهداشت و درمان تخصیص می‌یابد، در همین راستا از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۲,۲۰۶ میلیارد ریال به این بخش اختصاص یافته است که این رقم نسبت به سال گذشته ۶۲ درصد رشد داشته است.

مدیر کل امور مالیاتی استان قزوین تصریح کرد: عوارض وصول شده مالیات بر ارزش افزوده در هر شهر و یا منطقه‌ای صرفاً جهت عمران و آبادانی همان منطقه مصرف می‌گردد که این امر گویای این واقعیت است که تلاش شهروندان هر منطقه در تحقق درآمدهای مالیاتی رابطه مستقیمی با توسعه و پیشرفت آن شهر خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فرهنگسازی در زمینه آثار و نتایج پرداخت مالیات، گفت: برای اینکه مردم به رسالت مالیات و توسعه کشور اعتقاد پیدا کنند نیاز به فرهنگ سازی مالیاتی است. باید این باور در مردم ایجاد شود که پرداخت مالیات در توسعه و رونق شهرها تأثیر بسزایی دارد، در این راستا لازم است شهرداری‌ها اطلاع رسانی لازم به مردم در خصوص نحوه هزینه کرد مالیات بر ارزش افزوده را داشته باشند، قطعاً این امر می‌تواند نقش زیادی در اعتماد سازی مردم و تشویق و ترغیب آنها به پرداخت مالیات و در نهایت بالا بردن سهم مشارکت مودیان در عمران و آبادانی شهرها داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =