جابری

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزاری بزرگداشت و تجلیل از قهرمانان و مدال آوران ورزش پهلوانی خبر داد و گفت: ترویج فرهنگ پهلوانی در عرصه ورزش و اشاعه آن در فرهنگ عمومی و اجتماعی اصلی ترین رویکرد در برگزاری این آیین فرهنگی - ورزشی در استان البرز است.

به گزارش روستانیوز، سعید جابری انصاری با بیان اینکه تسری اخلاق پهلوانی به تاسی از مولا علی (ع) وظیفه ملی و  اخلاقی متولیان امر به شمار می آید،افزود:در برهه فعلی ورزش زورخانه ای به میراث فرهنگی ناملموسی تبدیل شده است که برای احیای آن از بستر فرهنگ به میدان کار آمده ایم.
وی ادامه داد: استان البرز خاستگاه ورزشکاران و مدال آوران نامی است که در عرصه ورزش پهلوانی نیز خوش درخشیده اند ضمن تجلیل از این قشر، روایتگری و گفتمان سازی اخلاق در ورزش را بعنوان بسترفرهنگ در برگزاری این آیین و گفتمان سازی فرهنگ پهلوانی در ورزش البرز دنبال می کنیم.
جابری انصاری پیوند فرهنگ و اخلاق در ورزش را از رویکردهای این همایش برشمرد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بعنوان دستگاه متولی فرهنگ با همکاری نهادهای امر در این عرصه بویژه اداره کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش های پهلوانی و زورخانه ای این رویداد را برگزار می نماید.
وی با تاکید بر ضرورت ترویج  فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای افزود: اشاعه روحیه پهلوانی، مرام جوانمردی و اخلاق اسلامی در  تمامی رشته های ورزشی وجود داشته باشد که روایتگری ورزشکاران بدنبال ترویج مصادیق آن در جامعه هستیم.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه اخلاق پهلوانی را در ورزش کودکان و نوجوانان نیز بعنوان نسل آینده ورزشی باید مورد توجه قرار دهیم، افزود: قهرمانی، ثمره تلاش فردی یا گروهی است لیکن پهلوانی، پاداشی است که جامعه به قهرمانان مدافع ارزشهای فرهنگی خود می دهد. لذا در کنار تربیت قهرمانان برای درخشش در میادین ورزشی، به ترویج فرهنگ پهلوانی در جامعه نیاز داریم.
وی با بیان اینکه در مرامنامه پهلوانی مهر ،وفا، سخا، گذشت، عیب پوشی و مردم داری و اخلاص و ... مورد تاکید و توجه قرار گرفته است که در این روایتگری ورزشکاران البرزی بازگو خواهد شد،خاطرنشان کرد:  تجلیل از ورزشکاران پهلوانی بخش دوم این همایش بشمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =