کد خبر: 34044
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲
سیب

ایران پس از چین و ایالات متحده آمریکا، سومین کشور تولید کننده سیب به عنوان یک محصول با ارزش غذایی مناسب در جهان به شمار می رود.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی و بین الملل صندوق بیمه کشاورزی، بر اساس آمار ثبت شده در سامانه جامع بیمه کشاورزی مربوط به سال زراعی 1401-1400 تاکنون، حدود 28 هزار هکتار از باغات سیب در قالب نزدیک به 31 هزار قرارداد، بیمه شده و میزان کل حق بیمه تولیدی برابر با  2266 میلیارد ریال است که از این میزان، 666 میلیارد ریال  معادل 30 درصد حق بیمه سهم بیمه گذار و 1600 میلیارد ریال معادل 70 درصد، سهم کمک دولت درحق بیمه سیب محسوب می گردد. 

به استناد آمارنامه کشاورزی، در سال 1399 بیشترین میزان تولید محصولات باغبانی کشور مربوط به سیب در سطح 223.3 هزار هکتار و با تولید حدود 4.2میلیون تن، دارای سهم 17.3درصد از کل میزان تولید محصولات باغبانی بوده که استانهای آذربایجان غربی با سهم 26.5 درصدی، آذربایجان شرقی با سهم 16.1 درصدی، فارس با سهم 8.6درصدی، تهران با سهم 7.3 درصدی و اصفهان با سهم 5.4 درصدی در رتبه های اول تا پنجم تولیدکنندگان سیب کشور قرار داشته اند. این پنج استان جمعاً در حدود 64 درصد از کل تولید سیب کشور در این سال را تأمین نموده اند.

  قابل ذکر است، صندوق بیمه کشاورزی با ارائه خدمات به روز با انواع طرح های بیمه ای ( بیمه نامه پایه و بیمه نامه تکمیلی ) محصول سیب را در مقابل خطرات و خسارات ناشی از عوامل قهری طبیعی اعم از سیل، زلزله ، سرما و یخبندان تحت پوشش بیمه قرار داده است.

   همچنین در راستای تعامل با باغداران و ایجاد سهولت در دسترسی تولیدکنندگان،  صندوق بیمه اقدام به اجرای طرح خود اظهاری بیمه محصول سیب نموده است.

  باید افزود: صندوق بیمه کشاورزی با در نظر گرفتن تنوع ارقام، تفاوتهای اقلیمی و جغرافیایی نسبت به پایش فنولوژی محصول سیب اقدام نموده تا از خسارات وارده به باغات سیب برآورد دقیق تری را به عمل آورد.

  شایان ذکر است باغداران محترم می توانند در فصل عملیات بیمه گری، جهت بیمه نمودن باغات سیب خود به نمایندگی های بیمه کشاورزی و شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور مراجعه نمایند.

در پایان نظر شما را به دیدن فیلم کوتاه با عنوان معرفی بیمه محصول سیب جلب می نمائیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =