کد خبر: 34018
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۷
آبرسانی

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند گفت: ۱۸ روستای شهرستان نهاوند با مشکل بی‌آبی مواجهه هستند و با تانکر به این روستاها آبرسانی می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی‌هاشم ده‌پهلوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به خشکسالی‌ها و کاهش بارندگی‌ها در سال‌های اخیر متاسفانه آب سراب‌ها و سفره‌های زیرزمینی در شهرستان کاهش پیدا کرده است. 

وی افزود: اگر امسال هم بارندگی‌ها در شهرستان کم باشد با مشکل بی‌آبی مواجهه خواهیم شد و لازم است مردم شهرستان و کشاورزان همکاری کنند و الگوی مصرف آب باید در نهاوند تغییر کند.

ده‌پهلوان ادامه داد: در حال حاضر ۱۸ روستای شهرستان با مشکل بی‌آبی مواجهه هستند و با تانکر به این روستاها به صورت هفتگی آبرسانی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای محرومیت‌زدایی و آبرسانی به ۱۶۰ روستا در کل استان قرارداد بسته است که ۲۰ روستای شهرستان نهاوند را شامل می‌شود.

رئیس امور آب و فاضلاب شهرستان نهاوند خاطرنشان کرد: برای حفر چاه در روستاهای کرک علیا و کرک سفلی، روستای عشوند و کله‌مار با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) قرارداد بسته‌ایم.

ده‌پهلوان در ادامه به توسعه شبکه فاضلاب در شهر نهاوند اشاره کرد و گفت: طول کل شبکه آب و فاضلاب شهر نهاوند ۲۱۰ کیلومتر است که تاکنون بیش از ۱۱۰ کیلومتر شبکه‌گذاری انجام شده و با شبکه گذاری که امسال انجام می‌شود، حدود ۵۵ درصد شهر نهاوند به شبکه فاضلاب شهری متصل می‌شود.

وی اضافه کرد: طرح احداث شبکه فاضلاب در نهاوند شامل ۳۳ هزار خانوار و تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهر نهاوند است که تاکنون از ۳۳ هزار مشترک، ۱۳ هزار و ۵۰۰ انشعاب در شهر نهاوند نصب شده است.

ده‌پهلوان با اشاره به ‌اینکه ۱۰۰ فقره انشعاب غیرمجاز در شهر و روستا با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، یادآور شد: بیش از ۹۴ میلیارد تومان قرارداد اجرایی امور آب شهرستان است که در حال اجراست.

رئیس امور آب و فاضلاب نهاوند بیان کرد: در سال جاری نیز با توجه به تخصیص اعتبار ۹ میلیارد تومانی تا هشت کیلومتر تعهد شبکه‌گذاری در مناطق خیابان خاقانی، کوی کشاورز، بلوار شهید قدوسی، باغچه اسفندیاری، کوی سرباز، باغچه نبی شیخ را در دست اقدام داریم.

وی ضمن گلایه از مدیران برخی ادارات و ارگان‌ها، مطرح کرد: متاسفانه طبق بررسی‌های انجام شده بیش از یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان طلب از برخی ادارات و ارگان‌ها در لیست بدهکاران اصلی این شرکت دیده می‌شود که امیدواریم نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =