آبخیزداری

سازه آبخیزداری حوزه غنی‌آباد شهرستان بشرویه به عنوان طولانی‌ترین سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت با حضور استاندار خراسان جنوبی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علیرضا نصرآبادی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۶ شهریور در آیین بهره‌برداری از این سازه، گفت: حوزه آبخیز غنی‌آباد، در مساحت ۱۵ هزار و ۹ سازه آبخیزداری اجرا شده و ۲ سازه آبخیزداری در حال اجراست.

 وی از این سازه به عنوان بزرگترین و طولانی‌ترین سازه آبخیزداری استان یاد کرد و ادامه داد: این سازه دارای ۷۰۰ متر طول و هفت متر ارتفاع بوده که برای اجرای آن ۲۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال هزینه شده است.

وی بیان کرد: این سازه حداقل ۲۴ منبع آبی که غالبا چاه‌های کشاورزی و قنوات منطقه هستند را تحت پوشش قرار می‌دهد و چهار روستای بزرگ از مزایای آن برخوردار می‌شوند؛حجم ذخیره‌سازی این سازه ۱۸۵ هزار مترمکعب معادل ۱۴ هزار و ۲۰۰ تانکر ۱۳ هزار لیتری است.

وی تصریح کرد: این سازه خاکی طی ۱۰۰ روز کاری با سرمایه‌گذاری بیش از ۲ میلیارد تومان اجرایی شد.

نصرآبادی گفت: در یکسال دولت سیزدهم در مجموع ۳۱۳ میلیارد تومان اعتبار در حوزه‌های مختلف آبخیزداری و بیابان به استان اختصاص یافت که مجموع تمام اعتبارات تقسیم استان قابل قیاس با این اعتبار نبود.

وی بیان کرد: سه سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان به استان اعتبار اختصاص یافته است.

نصرآبادی اظهار کرد: در یک سال اخیر از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آبخیزداری استان و اجرای ۲۰۰ سازه اختصاص یافت که تاکنون ۹۶ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی بیان کرد: در هفته دولت در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی ۱۸ پروژه با اعتبار ۲۲ میلیارد تومان افتتاح می‌شود که سه هزار و ۲۰۰ خانوار و ۵۰ روستا تحت پوشش قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی در پنجمین روز هفته دولت به همراه معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های هفته دولت به شهرستان بشرویه سفر کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =