کد خبر: 33568
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
شیلات

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: بعد از مردمی‌سازی یارانه‌ها ۲۰۰ میلیون تومان شیلات‌کارت برای بهره‌مندی از تسهیلات ۱۲ درصدی و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات ۱۵ درصدی برای خرید نهاده به منظور حمایت از تولیدکنندگان این بخش، اعطا می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین حسینی رئیس سازمان شیلات ایران در نمایشگاه شرکت‌های دانش‌بنیان شیلاتی، اظهار داشت: به شرکت‌های دانش‌بنیان بخش شیلات، تسهیلات ارزان‌قیمت ارائه می‌شود و از آن‌ها حمایت خواهد شد و برای حمایت از این شرکت‌ها باید اثبات شود که اقدامات آن‌ها، افزایش بهره‌وری در بخش تولیدات شیلاتی صورت گرفته است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به خسارات سیل اخیر افزود : در سیل اخیر در ۱۲ استان کشور ، ۸ هزار تن ماهی تلف و همچنین ابنیه تولیدکنندگان این بخش تخریب شد و ۸۰۰ میلیارد تومان به مزارع پرورش‌دهندگان آبزیان خسارت وارد شد که به دنبال حمایت از آن‌ها برای باز گرداندن به چرخه تولید هستیم.

حسین حسینی درباره حمایت از تولیدکنندگان، گفت: بعد از آزادسازی یارانه‌ها برای حمایت از تولیدکنندگان بخش شیلات و تامین سرمایه در گردش آنها، تسهیلات ارزان‌قیمتی ارائه شد به طوری که ۲۰۰ میلیون تومان به هر واحد تولیدی تسهیلات با بهره ۱۲ درصد پرداخت شدهمچنین ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با بهره ۱۵ درصد برای خرید نهاده‌های دامی اختصاص می‌یابد.

رییس سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: بعد از جنگ روسیه و اوکراین، قیمت مواد غذایی از جمله محصولات شیلاتی افزایش یافته که در ایران موضوع مردمی‌سازی یارانه‌ها را نیز داشته‌ایم که این امر موجب بالا رفتن قیمت تمام شده گردیده، اما با این وجود کمبودی در بازار نداریم و تولید ادامه دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =