برقراری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور گفت: حدود ۱۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق را مددجویان کمیته امداد و بهزیستی تشکیل می‌دهد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، بیت‌الله برقراری با بیان اینکه مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی بر اساس سطوح در آمدی عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر می‌شوند، اظهار داشت: هم اکنون نزدیک به ۱۲۰ هزار نفر از بیمه شدگان این صندوق از مددجویان کمیته امداد یا بهزیستی هستند.

وی ادامه داد: مددجویی که توان پرداخت حق بیمه ماهانه را نداشته باشد اگر عضو کمیته امداد باشد، حق بیمه را کمیته امداد و اگر تحت پوشش بهزیستی باشد، بهزیستی تقبل می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه این صندوق هشت سطح درآمدی دارد، ابراز داشت: با توجه به اینکه مددجویان وضعیت اقتصادی مناسبی ندارند، این افراد بر اساس سطوح یک و دو بیمه می‌شوند که مبلغ حق بیمه، حداقل پرداختی است لذا مددجویان در سطح یک ۵۰ هزار تومان ماهانه حق بیمه می‌توانند پرداخت کنند یا کمیته امام (ره) و بهزیستی تقبل می‌کند تا بر اساس سطوح یک و دو بیمه، مددجویان از خدمات صندوق بهره مند شوند.

برقراری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی و مبتنی بر قانون ساختاری تأسیس شده است، خاطرنشان کرد: هدف این صندوق بیمه کردن روستاییان، کشاورزان و عشایر و ساکنان شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر است.

شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

وی درباره شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر، افزود: این صندوق یک هزار و ۸۰۰ کارگزار در سراسر کشور دارد که برای ترغیب و تشویق روستاییان و عشایر برای بیمه، به مردم مراجعه می‌کنند، لذا افراد با مراجعه کارگزاران می‌توانند برای بیمه ثبت نام کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور خاطرنشان کرد: ۷۰ درصد حق بیمه را دولت و ۳۰ درصد را فرد بیمه شده پرداخت می‌کند، لذا افراد می‌توانند از این امتیاز دولتی و ظرفیت استفاده کرده و با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی در آینده از مستمری بازنشستگی، یا از کار افتادگی و بازماندگان فرد از خدمات بازماندگی استفاده کنند.

برقراری با اشاره به اینکه در حال حاضر خدمات درمانی از طریق بیمه سلامت ارائه می‌شود، گفت: صندوق این ظرفیت را نیز دارد که خدمات درمانی به بیمه‌شدگان ارائه کند اما به دلیل اینکه تاکنون بودجه‌ای در این زمینه به صندوق نداند، هنوز ارائه خدمات درمانی ندارد.

کارگران فصلی تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی قرار می‌گیرند

وی همچنین به امضای تفاهم‌نامه با اتحادیه کارگران فصلی اشاره کرد و گفت: طبق آمار بالغ بر ۳۰۰ هزار نفر کارگر فصلی در کشور وجود دارد که براساس این تفاهم نامه کارگران فصلی نیز تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی قرار می‌گیرند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر کشور افزود: جامعه هدف این صندوق به لحاظ گستردگی که شامل کشاورزان، عشایر و روستاییان و ساکنان شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۰ هزار نفر می‌شود حدود ۳۰ میلیون نفر است که این آمار ناخالص ما است زیرا سن ورود در این صندوق ۱۸ و سن بازنشستگی ۵۰ سال است و اگر گروه سنی قبل از ۱۸ سال و بعد از ۵۰ سال را حذف کنیم آمار خالص جامعه هدف صندوق ۱۰ میلیون نفر می‌شود.

برقراری افزود: از زمان تأسیس صندوق طی ۱۷ سال گذشته تاکنون ۲.۵ میلیون نفر بیمه شده فعال و غیر فعال داریم که از این تعداد ۱.۵ میلبون نفر بیمه شده فعال هستند و ۱۶۵ هزار نفر بازنشسته تحت پوشش، مستمری بگیر داریم.

به گفته وی این صندوق هشت سطح درآمدی دارد که پایین‌ترین سطح آن سطح یک بیمه‌ای است که فرد بیمه شده در این سطح ماهانه ۵۰ هزار تومان حق بیمه می‌پردازد و بالاترین سطح درآمدی صندوق سطح هشت است که فرد بیمه شده در این سطح ماهانه ۱۳۳ هزار تومان حق بیمه می‌پردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =