کد خبر: 33327
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل از پوشش ۹۰ درصدی جمعیت شهرستان مرزی بیله‌سوار توسط بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سید وحید خلیل الهی عصر دوشنبه در نشست با فرماندار بیله سوار از پوشش ۹۰ درصدی جمعیت شهرستان مرزی بیله‌سوار توسط بیمه سلامت خبر داد و اظهار کرد: این میزان ۴۶ هزار نفر و بالغ بر ۹۰ درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود که ۴۱ هزار و ۶۲۰ نفر در مناطق روستایی هستند و ۲ هزار و ۸۶۰ نفر نیز کارمندی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۴۶ نفر از بیمه‌شدگان دارای بیماری خاص هستند، بیان کرد: از این تعداد ۲۲ نفر دیالیزی، ۸ نفر بیماری ام اس، ۵ نفر دارای بیماری هموفیلی، سه نفر بیماری تالاسمی و ۸ بیمار نیز پیوند کلیه شده‌اند و هزینه‌های درمانی انها توسط این بیمه تأمین می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل بیان کرد: سه پزشک عمومی، دو پزشک متخصص، پنج داروخانه، یک بیمارستان، یک مرکز جراحی و سه دندانپزشک، پنج ماما طرف قرارداد این بیمه هستند.

خلیل‌الهی گفت: در سال گذشته تعداد ۵۹ هزار نفر مورد مراجعات به مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه در شهرستان صورت گرفته است که ۹۰۰ نفر بستری، هزار و ۹۰۰ نفر بستری موقت و ۵۶ هزار و ۲۰۰ نفر نیز سرپایی درمان شده اند.

وی افزود: برای ارائه خدمات مطلوب، تکریم ارباب رجوع و انجام خدمات بی‌منت سامانه ۱۶۶۶ در کشور راه‌اندازی شده تا مخاطبان بتوانند شکایات، پیشنهادات و نظرات خود را در میان بگذارند و از طریق شماره *۱۶۶۶# از وضعیت بیمه سلامت خود اطلاع یابند

مدیرکل بیمه سلامت استان اردبیل با اشاره به اجرای طرح دارویار و افزایش قیمت دارو در کشور و استفاده مردم از خدمات بیمه سلامت رایگان، بیان کرد: با بیمه شدن افراد و پرداخت سهم ارز ترجیحی توسط بیمه سلامت به داروخانه‌ها، بیمه شدگان با قیمت قبلی داروی مورد نیاز خود را تامین کرده و مشمول افزایش قیمت دارو نخواهند شد.

خلیل الهی با بیان اینکه با اجرای طرح دارویار قیمت داروها برای بیمه شدگان افزایشی نیافته است، اضافه کرد: در این طرح در واقع ارز ترجیحی دارو به جای شرکت‌های وارد کننده به بیمه پایه درمانی داده می‌شود و بیمه‌ها متعهد به پرداخت آن به داروخانه‌ها شده اند و ماهانه حدود ۱۰ میلیارد تومان از محل خدمات به مراجعان به داروخانه‌های استان پرداخت می‌شود.

صاحبعلی اصغری، فرماندار بیله سوار نیز در این نشست با اشاره به تسریع در بیمه کردن افراد فاقد پوشش بیمه‌ای افزود: مردم باید از هدف و مزایای طرح از جمله رایگان بودن آن مطلع شوند که گام اول باید جمعیت هدف یا موردنظر افراد ساکن مناطق کم برخوردارشناسایی شدند و بایستی از ظرفیت و تریبون امامان جمعه شهرستان، بسیج، جامعه پزشکی، بسیج ادارات، شهرداران، مساجد، استفاده نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =