کد خبر: 33267
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۸
گل همیشه بهار

مدیر تعاون روستایی استان همدان از کشت ۲۰۰۰ متر مربع گیاه دارویی گل همیشه بهار توسط اتحادیه تعاونی تولید استان همدان در شهرستان کبودراهنگ خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی تعاون روستایی استان همدان، مجید مسلمی راد افزود: در سالجاری اتحادیه  شرکتهای تعاونی تولید روستایی استان همدان برای اولین بار در راستای توسعه و ترویج کشت و پرورش گیاهان دارویی و فراهم کردن بستر برای احداث و راه اندازی واحدهای صنایع تبدیلی، اقدام به کشت گیاه دارویی گل همیشه بهار در سطح ۲۰۰۰ مترمربع در شهرستان کبودراهنگ به‌صورت مزرعه الگویی و نمایشی کرده و در مرحله برداشت محصول است. 

وی افزود: گل همیشه بهار از گیاهان بسیار با ارزش در صنایع دارویی است که علاوه بر درمان انواع بیماری ها، از عصاره این گیاه با نام هلنالین در ساخت پمادهای ضد التهاب، بهبود زخم  و سوختگی استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اقلیم  متنوع استان همدان گیاهان دارویی تولید شده در این استان از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار بوده و به دلیل کم آب بَر بودن بسیاری از گیاهان دارویی کشت این گیاهان در شرایط خشکسالی و کمبود آب می‌تواند به منبع درآمد خوبی برای کشاورزان عمدتاً کشاورزان خُرده پا تبدیل شود.

مدیر تعاون روستایی استان همدان یادآور شد: اتحادیه تعاونی تولید روستایی استان همدان با هدف ترویج کشت گیاهان دارویی و احداث واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در آموزشگاه آزاد کشاورزی فنی و حرفه ای اقدام به برگزاری دوره های آموزشی نظری و عملی برای متقاضیان فعالیت در این حوزه، سعی دارد زمینه را برای اشتغال آفرینی سودآور و پایدار در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته فراهم کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =