کد خبر: 33222
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۲
گردشگری-روستا

فرماندار کاشان گفت: گردشگری روستایی دارای ارزش افزوده بالا بوده که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدشریف زارعی با اشاره به ضرورت توسعه گردشگری اظهار داشت: پس از دو سال از شیوه ویروس کرونا و رونق مجدد گردشگری و صنعت توریسم لازم است توجه ویژه ای به این موضوع شود.

وی یکی از حوزه‌های مهم صنعت گردشگری را در بخش روستایی دانست و ابراز داشت: گردشگری روستایی ارزش افزوده بالایی دارد که متأسفانه تاکنون به آن توجهی نشده است.

فرماندار ویژه کاشان با اشاره به اینکه لازم است مشکلات ابنیه تاریخی و میراث فرهنگی از سوی میراث فرهنگی مرتفع شود، تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های مناطقی مربوط به بازار باید از طرف میراث فرهنگی مورد مطالعه و هرگونه اقدامی از سوی دیگر نهادها باید تحت نظارت این اداره باشد.

وی افزود: اگر قرار است هزینه‌ای برای احیا و مرمت اماکن تاریخی مانند بازار و یا بافت تاریخی مناطق مختلف شهری و روستایی از سوی نهادهای مربوط انجام شود بهتر است که این اعتبارات تخمین و با نظر کارشناسی اداره میراث فرهنگی عملیاتی شود.

زارعی روستاهای کاشان را دارای فرهنگی غنی دانست و گفت: ماهیت اصلی روستا جریان داشتن زندگی و هنر است و از این رو تمامی دستگاه‌ها باید به منظور حفظ بافت و اصالت تاریخی روستاها سعی و تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه لازم است اداره میراث فرهنگی طرحی جامعه و هدفمند برای روستاها پیاده سازی کند، افزود: این طرح باید در یکی از روستاها به صورت آزمایشی انجام و سپس برای تمام روستاها عملیاتی شود.

فرماندار کاشان در بخش دیگری از سخنان خود یکی از ثمرات توسعه گردشگری در روستاها را مهاجرت معکوس دانست و گفت: رونق کسب و کار و اقتصاد مبتنی بر زمین در روستاها باعث اشتغال زایی و درآمدزایی برای روستاییان می‌شود.

وی ضمن لزوم به حفظ معماری روستایی در کاشان خاطرنشان کرد: از این موضوع نباید غافل شد چراکه با روند تخریب بافت‌های روستایی ممکن است اثرات سو فرهنگی به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =