کم آبی

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ۵۳ روستا در شهرستان لردگان، ۴۳ روستا در شهرستان خانمیرزا، تعدادی روستا در بخش فلارد و بازفت، فاقد آب پایدار هستند، گفت: این روستاها با کوچکترین بارندگی یا حادثه دچار مشکل می‌شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، غلامعلی حیدری ۱۸ مردادماه در دیدار با اتابک جعفری- مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه سیلاب تاکنون خسارات بسیاری در حوزه‌های مختلف به چهارمحال و بختیاری وارد کرده است، اظهار کرد: برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیلاب بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به گل‌آلود شدن چشمه آب کوهرنگ، توضیح داد: آب شرب هفت شهر استان از این چشمه تامین می‌شود، باید هر چه سریعتر منبع جایگزین برای آب شرب مردم جایگزین شود.

وی ادامه داد: متاسفانه به‌علت بارش‌های سیل‌آسا تعدادی از چاه‌های آب، چشمه‌ها، قنوات و رودخانه‌های تامین آب چهارمحال و بختیاری با ورود گل و لای دچار مشکل شدند و آب شرب تعدادی از  شهرها و روستاها دچار مشکل شد.

حیدری با بیان اینکه  در حال حاضر ۵۳ روستا در شهرستان لردگان، ۴۳ روستا در شهرستان خانمیرزا، تعدادی روستا در بخش فلارد و بازفت، فاقد آب پایدار هستند، توضیح داد: این روستاها با کوچکترین بارندگی یا حادثه دچار مشکل می‌شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان بودجه برای تامین آب پایدار در شهرها و روستاهای استان اختصاص پیدا کند، در صورت تامین اعتبار می‌توان اقدامات خوبی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه برای احداث دو تصفیه‌خانه در چهارمحال و بختیاری نیازمند اعتبار هستیم، بیان کرد: روستاها و شهرهای اطراف زاینده‌رود در صورت گل‌آلود شدن آب دچار مشکل می‌شوند، برای حل مشکل آب شرب در شهرستان سامان، شهر سودجان و بخش داران نیازمند تصفیه خانه هستیم.

حیدری ادامه داد: برای لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیازمند بیل مکانیکی هستیم، اگر رودخانه‌ها و مسیل‌ها لایروبی نشود، با اولین بارش گل و لای وارد رودخانه می‌شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وضعیت شبکه فاضلاب در استان مطلوب نیست، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به رودخانه باید هر چه سریعتر شبکه فاضلاب در استان تکمیل شود.

وی در پایان عنوان کرد: باید برای تامین آب شرب پایدار و سالم در این مناطق تلاش کنیم، قرارگاه امام حسن(ع) به بحث آبرسانی در روستاها ورود پیدا کرده و عملیات آبرسانی در حال انجام است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =