کد خبر: 33045
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
  • خبرنگار: بابک کلانی
  • چاپ
آبرسانی

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، ۶۰۰ روستای کرمانشاه با تنش آبی مواجه‌اند.

به گزارش روستانیوز، رضا داودی در حاشیه مراسم افتتاح پروژه آبرسانی به روستای توه لطیف بخش ماهیدشت شهرستان کرمانشاه به تنش آبی در ۶۰۰ روستای استان اشاره کرد و گفت: شرکت آب و فاضلاب استان به منظور رفاه حال مشترکین و کاهش تبعات خشکسالی و تنش آبی موجود پروژه های آبرسانی به این روستاها را در دستور کار خود دارد.

به گفته داودی اجرای بخشی از پروژه های آبرسانی روستایی استان توسط شرکت آبفا انجام می شود و اجرای بخش دیگر آن در قالب طرح جهاد آبرسانی طی قرارداد ۳۰ ماهه به قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) واگذار شده است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه افزود: تعهد طرح جهاد آبرسانی در کل کشور ۱۰ هزار روستا است که این تعداد در استان کرمانشاه  ۳۴۹ روستا بوده که توسط قرارگاه نجف اشرف و سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم(ص) به عنوان معین طرح در ۱۴ شهرستان استان کرمانشاه اجرا می‌شود.

وی از آغاز طرح جهاد آبرسانی به بیش از ۱۰۰ روستای شهرستان کرمانشاه در سال جاری خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پروژه‌های آبرسانی به ۷۵ روستای شهرستان به بهره برداری خواهد رسید.

داودی افزود: امروز شاهد افتتاح پروژه آبرسانی به روستای توه لطیف بخش ماهیدشت در شهرستان کرمانشاه با جمعیتی بالغ بر ۲۶۰ نفر هستیم که این پروژه قطعا به علت امکان آبرسانی از آن به برخی از روستاهای منطقه ادامه دار خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =