کد خبر: 33006
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۶
آبرسانی

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۳ روستا در لردگان، ۴۳ روستا در خانمیرزا و تعدادی از روستاهای بازفت آب پایدار ندارند.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، غلامعلی حیدری در دیدار با معاون وزیر نیرو در استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: سیل عظیم اخیر در استان ۷ شهرستان را درگیر و خسارات زیادی در حوزه‌های مختلف وارد کرد.


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیل به ۱۰ هزار هکتار زمین کشاورزی قابل برداشت آسیب زد، افزود: ۲ هزار و ۸۰۰ تن ماهی، ۴ هزار و ۱۰۰ راس دام سبک و ۲۰ راس دام سنگین نیز تلف شد.

حیدری اضافه کرد: آب شرب حدود ۴۵۰ هزار نفر از چشمه کوهرنگ تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه گل و لای موجود در تعداد زیادی چاه، قنات و چشمه آب شرب مردم روستایی را دچار مشکل کرده‌است، گفت: ۵۳ روستا در لردگان، ۴۳ روستا در خانمیرزا و تعدادی از روستا‌های فلارد و بازفت آب پایدار ندارند.

استاندار با تاکید بر محدود بودن فصل کاری اضافه کرد: باید ۲ تصفیه‌خانه در سامان و سودجان تاسیس شود.

حیدری با اشاره به نیتراتی بودن آب ۴ تا ۵ شهر بیان کرد: آب هفشجان آهکی و لاران نیز با تنش آبی مواجه است.

وی با بیان اینکه هر شهر به ۵ بیل مکانیکی برای لایروبی نیاز دارد، ادامه داد: در صورت عدم لایروبی با کوچکترین بارشی با مشکل جدی مواجه خواهیم شد و خسارات چندین برابر می‌شود.

استاندار مسئله آب شرب و کشاورزی را اولویت اول دانست و افزود: بخشی از جوی‌ها، چاه‌ها و قنات‌های کشاورزی با منابع آب شرب مشترک هستند.

حیدری ضمن تاکید بر تسریع پاکسازی رودخانه‌های مملو از سنگ ادامه داد: در جاده اصلی اصفهان_چهارمحال و بختیاری_خوزستان ۲ تونل ریزش کرده‌است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =