کد خبر: 32824
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
اشتغال

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: دسترسی زنان روستایی استان بوشهر به منابع مالی و اعتباری تسهیل و تسریع می‌شود.

به گزراش روستانیوز به نقل از مهر، شهریار مرشدی عصر سه‌شنبه در نشست بررسی طرح‌های اشتغال اظهار داشت: صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری با هدف تسهیل و تسریع دسترسی زنان روستایی به منابع مالی و اعتباری تشکیل شده است

وی اضافه کرد: این صندوق برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، ترویج فرهنگ پس‌انداز، توسعه کسب و کارهای کوچک گسترش مشاغل خانگی افزایش ضریب امنیت غذایی خانوار روستایی افزایش سطح تعامل زنان روستایی و عشایری و گسترش سرمایه اجتماعی تشکیل شده است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: تولید محصول سالم و تغذیه سالم، پرورش فرآورده‌های زنبور عسل، پرورش بز عدنی، بلدرچین، ایجاد باغچه سلامت بازارچه محلی، استانی و ملی برگزاری دوره آموزشی و ترویجی از مزایای این برنامه است.

وی با اشاره به عضویت دو هزار و ۶۰۰ نفر در صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری خاطرنشان کرد: هر ساله بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی ترویجی برای توانمندسازی اعضای صندوق‌ها توسط مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان اجرا می‌شود.

راه‌اندازی ۵ صندوق جدید

مرشدی از راه‌اندازی ۶۴ صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان خبر داد و گفت: با حمایت مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر پنج صندوق جدید اعتبار خرد زنان روستایی و عشایری در شهرستان‌های دشتستان، عسلویه و دیلم تشکیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این صندوق‌ها از سال ۱۳۷۹ توسط مدیریت هماهنگی ترویج در سطح استان ایجاد شد تصریح کرد: تاکنون ۶۴ صندوق فعال در سطح استان موجود است که ۵ صندوق جدید نیز در سال جاری تأسیس و آمار کل صندوق‌ها به ۶۹ صندوق می‌رسد.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: در این صندوق‌ها وام‌های اعطا شده برای انجام فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی و با اولویت طرح‌های گروهی پرداخت می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =