جنگل

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آتش‌سوزی جنگل‌ها، تولید زغال و قاچاق چوب را از چالش‌های موجود جنگل‌های زاگرس نام برد و گفت: این عوامل مشکلات اولویت‌دار منابع طبیعی است.

به گزارش روسنا (پایگاه خبری روستانیوز)، خلیل آقایی در جلسه بررسی مشکلات جنگل های زاگرس گفت: نمایندگان سازمان خوابار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در بازدید از جنگل های زاگرس به توانایی بالای علمی و دانش بومی ایران در منابع طبیعی پی برده و معتقدند که سازمان جنگل ها قادر است با اتکا به توانمندی های کارشناسی و داشته های علمی، تنش ها و چالش های موجود در جنگل های زاگرس را تعدیل کند.

وی ادامه داد: مجموعه منابع طبیعی با انسجام کارشناسی و ادبیات مشترک قابلیت این را دارد که بر مشکلات جنگل های زاگرس فایق آمده و بسیاری از مسایل چالشی آن را حل کند.

آقایی تعصب، عشق و دلسوزی را پایه و اساس خدمت صادقانه در منابع طبیعی برشمرد و فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیتهای محوله را مایه یاس و ناامیدی در کار نام برد.

رئیس سازمان جنگلها با بیان اینکه منابع طبیعی، ارزش های نهفته زیادی دارد و آن را نباید دست کم گرفت، خاطرنشان کرد: پول به تنهایی حلال مشکلات در منابع طبیعی نیست زیرا اول باید راه را شناخت، مشکلات را شناسایی کرد و سپس موضوع پول را به میان آورد تا اهداف مورد نظر دنبال شود.

آقایی اولویت نخست منابع طبیعی کشور را حفاظت، احیا و توسعه منابع طبیعی برشمرد و ذخیره نزولات آسمانی و ایجاد رطوبت در خاک را از اقدامات اساسی این سازمان قلمداد کرد.

وی پهنهبندی تراکم درختان جنگلی و کنترل بیماری خشکیدگی بلوط زاگرس را کاری ضروری و اولویتدار برشمرد و گفت: وضعیت موجود جنگلهای زاگرس باید شناسایی، تحلیل و نتیجه آن در قالب برنامه تدوین شده در اختیار ۱۱ استان حاشیه جنگلهای زاگرس قرار گیرد تا اقدامات اساسی با توجه به شرایط موجود انجام شود.

رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه آتش سوزی جنگل‌ها، تولید زغال و قاچاق چوب را از چالش های موجود جنگل های زاگرس نام برد و گفت: این عوامل مشکلات اولویت‌دار منابع طبیعی است که باید با مشارکت و همراهی مردم آن را مرتفع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =