کد خبر: 32798
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹
آبرسانی

وقوع سیلاب آبرسانی به ۱۲۰ روستا و پنج شهر چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به تاثیر سیلاب اخیر بر آبرسانی به شهر‌ها و روستا‌های این استان، گفت: ۱۲۰ روستا و پنج شهر استان متاثر سیلاب شد و هم اکنون آبرسانی سیار در برخی از مناطق استان در حال انجام است.

مراد محمودی با اشاره به گل‌آلود شدن آب شرب برخی مناطق استان در پی وقوع سیلاب اخیر، افزود: کدورت آب منجر به آبرسانی سیار به ۳۵ روستا و ۲ شهر در چهارمحال و بختیاری شده است.

وی ادامه داد: آبرسانی سیار تا چند روز آینده که که مصارف و تولید آب به حالت تعادل برسد ادامه پیدا می‌کند.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری، مصرف آب در استان طی روز‌های اخیر را پنج برابر روز‌های عادی اعلام کرد و گفت: مناطقی که با سیلاب مواجه شده است برای شست‌وشوی منزل به آب بیشتری نیاز دارند از همین رو مصرف آب در استان افزایش پیدا کرده است، اما توصیه می‌شود مردم دیگر مناطق استان که کمتر از سیلاب متاثر شده‌اند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند تا با مشکل کمبود آب مواجه نشویم.

محمودی با بیان اینکه گل‌آلود شدن آب شرب برخی از مناطق استان از جمله شهر‌ها و روستا‌های حاشیه زاینده‌رود به حدی است که تصفیه‌خانه‌ها قادر به تصفیه آن نیست، خاطرنشان کرد: با این وجود آب هیچ یک از مناطق شهری و روستایی استان قطع نیست و خدمات‌رسانی به شیوه آبرسانی سیار در حال انجام است.

وی همچنین به خسارت‌های وارده بر تاسیسات تولید و توزیع آب در استان اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق شهری و روستایی خطوط انتقال آب تخریب شده است که این خسارت‌ها در حال ارزیابی کارشناسی است و به زودی اعلام می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: سیلاب تابستانی مانسون از روز چهارشنبه هفته گذشته چهارمحال و بختیاری را تحت تاثیر خود قرار داد و منجر به وقوع سیلاب و وضعیت بحرانی در تمامی شهرستان‌های این استان شد و خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =